rsturbo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hei jeg har et muligens litt vaskelig spørsmål jeg håper å kunne få et svar på. jeg har en 92' escort stv. 1.8 l 105 hester doch motor med EFI injeksjon system. også har jeg en 88' escort 1.6 l rs turbo motor med gareth vann og oljekjølt turbo med dobbel wastegate og en rs 500 intercooler. det jeg lurer på er hvor vanskelig det er å få den rs motoren til å passe i stasjonsvognen og hva som eventuelt må byttes eller settes i.. jeg har forhørt meg litt og har fått intrykk av at den skal passe rett inn med ledninger og alt. men stemmer dette? må vel bytte til datainsprut da eller vil den vel bruke mye bensin. håper på snarlig svar med vennlig hilsen truls bakke Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har ingen erfaring med den motoren, men jeg kan fortelle deg følgende. Motor, kasse og ledningsnett må passe, er litt skepisk til at dette vil passe i ditt tilfelle. Ellers må du sjekke motorfester, få bestilt og evt. sveiset fast nye fester hvis det trengs. Har du planer om å få denne godkjent hos bil tilsynet, eller er dette bare et "jorde" prosjekt? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 mulig jeg tar feil nå, men har ikke RS Turbo'en bakhjulsdrift, og nyere Escort forhjulsdrift? Det kan vel by på problemer ettersom motoren må tverstilles. Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 alle escorter har fwd eller 4x4(cosworth), og alle de motorene står på tvers (litt usikker på cossien) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har ikke heller jeg noe inngående greie på akkurat den bilen. Men du snakker om å bytte til "datainnsprut"... Hvis det betyr at den RS motoren du har ikke er med styringsenhet for el/bensin, kan jeg vel trygt si at det ikke bare er "å hive over" akkurat nei. Er RS motoren komplett, så du bare kan sette strøm på den og fyre opp, er det jo snakk om å skjekke mekanisk tilkobling, gear, motorfester osv som andre har nevnt her. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 alle escorter har fwd eller 4x4(cosworth), og alle de motorene står på tvers (litt usikker på cossien) JA det er vel kanskje bare Escort MK1 og MK2 som har RWD. Cossiene har vel kun 4WD hos Escort. RS Turbo kune vært en morsom bil med RWD. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Høres ut som et OK prosjekt det der. Bare du vil får du den nok til å passe Regner med du må bytte ledningsnett og hjerne, kanskje girkasse. Hvis du skal ha den godkjent, MÅ du ha ha bremser som passer til denne motoren. Du bør ha det uansett da... Den motoren der har vel i overkant av 140hk tenker jeg med den trimmen som er på, kanskje mer. Og, ja: RS turbo fra '88 er FWD Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 For det første! RS Turbo kom i 1985 på Escort 3 og i en ny utgave med bla vannavkjølt turbo i MK 4 Escort. RS Turbo har aldri hatt bakhjulsdrift og de som tror det burde finne seg noe annet å bruke frittiden på! For det andre! RS Turbo bruker Bosch KE Jetronic. Dette styres av to hjerner i seperate bokser. En til tenning og turbo og en som styrer injection. RS Turbo har 100% datastyrt elektronisk injection i motsetning til XR3i som hadde mekanisk K Jetronic injection. RS turbo hadde 132 hk og kunne lett chippes til 200 hester. Å sette en gammel motor fra 1986 i en bil fra 1992 kan virke litt teit egentlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå