Gå til innhold

Firefox extension: få lik statusbar som Opera?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har endelig gått over til Firefox og jeg elsker det :love: .

Synes selv at Firefox er bedre enn Opera på mange områder, men det trenger vi ikke å diskutere her.

Det eneste jeg savner er en extension som gjør slik at du får like bra statusbar som i Opera, altså tekst som viser hvor mange kB som blir lastet, kB/s osv (når du surfer på vanlige sider, ikke ved nedlastning av filer)...

Finnes dette?

Har gått lastet ned endel extensions, men finner ikke denne "statusbar tweaken" som jeg savner fra Opera.

EDIT:

Et lite spørsmål til, hvordan får man Firefox til å default åpne "åpne-i-nytt-vindu" linker i en tab istedenfor i et nytt vindu?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det eneste jeg savner er en extension som gjør slik at du får like bra statusbar som i Opera, altså tekst som viser hvor mange kB som blir lastet, kB/s osv (når du surfer på vanlige sider, ikke ved nedlastning av filer)...

Finnes dette? "

Ikke som jeg finner iallefall, sorry mac.... men det spørs jo..det er vel bare ett spørsmål om tid ;)

"Et lite spørsmål til, hvordan får man Firefox til å default åpne "åpne-i-nytt-vindu" linker i en tab istedenfor i et nytt vindu? "

Tabbrowser Preferences 0.6.5 extention er den eneste som fungerer skikkelig slik jeg vil det iallefall...knot litt med instillinger der, og jeg kan NESTEN love deg at det blir bra ;)

Lenke til kommentar
Takk til dere begge :-)

Prøver å overbevise en Opera fanatiker om at FF er hakket bedre, den eneste unnskyldningen han har er dette med statusbaren...

Spør du meg så synes jeg Opera ER bedre.. har hatt både FF å Opera (ikke nyeste version da.av FF) å jeg synes Opera er kjappar... å den er tryggar etter alt jeg har lest ;)

Lenke til kommentar
Takk til dere begge :-)

Prøver å overbevise en Opera fanatiker om at FF er hakket bedre, den eneste unnskyldningen han har er dette med statusbaren...

Spør du meg så synes jeg Opera ER bedre.. har hatt både FF å Opera (ikke nyeste version da.av FF) å jeg synes Opera er kjappar... å den er tryggar etter alt jeg har lest ;)

Prøv den nyeste du, og last ned mange extensions :-)

Har ikke hørt noe om at Opera er tryggere, men uansett hvis Opera er tryggere så er det nok marginalt. Har brukt IE i mange år og ikke noe har skjedd hittil, så jeg tror at det går greit med FF...

Legger ved et bilde av de extensionene jeg har lastet ned, les igjennom listen så ser du at det er mange geniale funksjoner :-) Og ikke minst CTRL+F/"Find" funksjonen med "highlight"...

post-26-1097017331_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er 2 ting jeg er avhengig av å ha, hvis jeg skulle ha skiftet..

1: status bar for nedlastning av Sider (den er veldig kjekk å ha der)

2: Magic Wand!!!!

Enda en ting som IRRITERER meg me FF..

Trykk CTRL+N så åpner den en ny side neppå start linja :thumbdown:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Det er 2 ting jeg er avhengig av å ha, hvis jeg skulle ha skiftet..

1: status bar for nedlastning av Sider  (den er veldig kjekk å ha der)

2: Magic Wand!!!!

1. Ja den savner jeg også! Håper (og tror) at den kommer snart!

2. Det finnes jo, bare litt fungerer anderledes, hvis det som følger med FF ikke er bra nok så er det bare å laste ned Autofill extensionen (http://autofill.mozdev.org/).

Legg merke til den smarte "Find" funksjonen. Ved å trykke highlight så vil søkeordet bli uthevet. Når du skriver inn det du søker etter så vil FF automatisk scrolle til stedet på siden hvor ordet er og merke det. Hvis du skriver inn et ord og det ikke finnes så blir tekstfeltet rødt uten at du trenger å trykke på søk eller faktisk bli ferdig med å skrive ordet.

Legg også merke til Gmail exstensionen som sjekker gmailen min hvert 5minutt og sier ifra hvis jeg får mail (den boksen som er der er kun fremme fordi jeg pekte på Gmail ikonet mens jeg tok print screen).

Med Adblock (ved siden av gmail greia) så kan du svært enkelt blokkere det du vil på en webside, personlig så blokkerer jeg kun flash reklamer med "mouseover" LYD på vg.no, de HATER jeg, nå slipper jeg å nesten dette av stolen da jeg har på headsettet på maks og kommer borti en slik reklame...

Men dette begynner jo nesten å bli offtopic...

BTW: jeg har ikke standard FF skin, men PixelZilla, pixelart skin :-)

post-26-1097018856_thumb.jpg

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Hvor kan du få lastet ned sånne såkalte extensions? Noen å anbefale? Forklaring på det de gjør?

Er litt misførnøy med nedlastning progr i FF, kan ikke velge hvor en vil legge d, bare en default plass.. Noen instillinger eller noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Hvor kan du få lastet ned sånne såkalte extensions? Noen å anbefale? Forklaring på det de gjør?

Er litt misførnøy med nedlastning progr i FF, kan ikke velge hvor en vil legge d, bare en default plass.. Noen instillinger eller noe jeg kan gjøre med det?

fant det ut nå.. Tools-options -- downloads --> velg ask me where to save this file :)

Lenke til kommentar
"Det eneste jeg savner er en extension som gjør slik at du får like bra statusbar som i Opera, altså tekst som viser hvor mange kB som blir lastet, kB/s osv (når du surfer på vanlige sider, ikke ved nedlastning av filer)...

Finnes dette? "

Ikke som jeg finner iallefall, sorry mac.... men det spørs jo..det er vel bare ett spørsmål om tid ;)

"Et lite spørsmål til, hvordan får man Firefox til å default åpne "åpne-i-nytt-vindu" linker i en tab istedenfor i et nytt vindu? "

Tabbrowser Preferences 0.6.5 extention er den eneste som fungerer skikkelig slik jeg vil det iallefall...knot litt med instillinger der, og jeg kan NESTEN love deg at det blir bra ;)

AWw.. jeg å vil ha slik at den åpner en ny tab å ikke en hel side på startlinjen..... men denne linken (programmet) funker bare på FF 0.9+ å ikke 1.0 :cry: noen nyere versioner av den ?

edit:

her er en til den nyeste versionen :w00t:

edit2: har tweaked litt med tabbrowseren.. men får den ikke til å loade en new tab når jeg trykker på CTRL+N da åpner den bare en ny side.. vil som opera at den skal åpne en ny tab når jeg trykker CTRL+n å ikke CTRL+T som på FF

Går det an å skifte det ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
edit2: har tweaked litt med tabbrowseren.. men får den ikke til å loade en new tab når jeg trykker på CTRL+N da åpner den bare en ny side.. vil som opera at den skal åpne en ny tab når jeg trykker CTRL+n å ikke CTRL+T som på FF

Hva med å bare ha en "new tab" knapp ved siden av frem, tilbake, stopp osv? da slipper du å trykke noe på tastaturet i det hele tatt, bare et klikk (og du er hekta :roll: )

Lenke til kommentar
edit2: har tweaked litt med tabbrowseren.. men får den ikke til å loade en new tab når jeg trykker på CTRL+N  da åpner den bare en ny side.. vil som opera at den skal åpne en ny tab når jeg trykker CTRL+n  å ikke CTRL+T som på FF 

Hva med å bare ha en "new tab" knapp ved siden av frem, tilbake, stopp osv? da slipper du å trykke noe på tastaturet i det hele tatt, bare et klikk (og du er hekta :roll: )

Eller mouse gestures :)

Lenke til kommentar
edit2: har tweaked litt med tabbrowseren.. men får den ikke til å loade en new tab når jeg trykker på CTRL+N  da åpner den bare en ny side.. vil som opera at den skal åpne en ny tab når jeg trykker CTRL+n  å ikke CTRL+T som på FF 

å hvordan fixer jeg det ?

men går det an me CTRL+N ? fordi.. jeg ER hekta med den kombinasjonen fra Opera :p

Lenke til kommentar

å hvordan fixer jeg det ?

men går det an me CTRL+N ? fordi.. jeg ER hekta med den kombinasjonen fra Opera :p

Høyreklikk i feltet med knappene, velg customize, så drar du knappen for New Tab dit du vil ha den!

Endret av Leroy
Lenke til kommentar
er en extension som heter 'keyconfig', men det er mulig at ctrl+n er hardkoda og ikke lar seg endre. du får teste selv

Woohoo.. takker :w00t: nå kan jeg trykke CTRL+N å åpne en ny tab istedenfor ny side :D

edit: men nå.. etter 2 -3 dager med testing med firefox ovenfor Opera synes jeg at opera er litt bedre... FF har mange kule ting med disse extensions'ene. å funker helt fint på sider som opera ikke er så bra på osv..

Men synes opera er egentlig lettere å bruke.. man slipper å installere alle disse extensionene, fordi den har så å si alt som trengs.. å den har rett å slett masse mere muligheter..

Så jeg holder en finger på opera ovenfor FF....

Men jeg kommer til å bruke FF på Gmail'en min osv. så jeg vil ikke slette den :)

dette er min mening om de... Ingenting å diskturere om, for dette er MIN mening å ikke deres. ;)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...