jorgbak Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg har en compaq 7142EA med en intel pentium 4 1,7 GHz prossesor og 256mb PC 800 RDram og 80gb hard disk. Har kjøpt en 120gb hard disk i tillegg og etter dette så henger pc`n no alvorlig. Det jeg har lyst til er å bytte hoved kort og kjøpe ny prossesor og skjermkort. Ram brikkene som står i får jeg ikke tak i, men må bestille de fra compaq og de er dyre. Har lyst og bygge om pc`n slik at det blir lettere og oppgradere og bruke andre typer ram brikker. Passer ALLE hovedkort i ALLE kabinetter eller er det en spessiel type kort jeg må kjøpe til denne maskinen???? Dette er en hjemme pc kjøpt gjennom den gamle jobben min. Jeg har fått interesse av videoredigering og spiller mye mp3 filer. Sitter også mye med venner på msn over nette. Spiller gjør jeg også,men ikke så mye. Selvfølgelig så blir jo alle nye spill tyngre og kjøre med tiden. Jeg vil ha en kraftig pc!!! Men ikke for dyr da jeg er arb.ledig for øyeblikket. Hva kan jeg gjøre først og hvilke deler burde jeg starte med å bytte. Er fersk i dette ennå, men interessen for å "bygge" pc`r har blitt stor. Dette er første gangen jeg prøver meg med hovedkort hvis det går. Passer ikke andre hovedkort i compaq`s maskiner....så kjøper jeg ett nytt selfølgelig. Er det da bare og kjøpe det som ser fint ut og smelle inn hvilket som helst kort eller er det noe jeg må se spesielt etter??? Hjeeeelllpp meg PLEASE PS: Får HELE tiden en dinge lyd og da henger musa seg opp+ at jeg får en melding også HELE tiden om at "minnet for virituelt minne er for liten. Windows øker bla bla bla" Hva kan jeg gjøre med det????? Endret 5. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Når du ser på et kabinett på en netshop så står det ofte "formfaktor"... ATX, og mini-ATX er noen av disse typene... og på et hovedkort står det dersom det passer til en "formfaktor"... MVH Arnulf EDIT: Det andre veit jeg ikke særlig om Endret 5. oktober 2004 av Arnulf Hitchler Lenke til kommentar
wormy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Så vidt jeg vet, er RDRAM kjappere enn DDR2, så den burde du ikke bytte ut.. kjøpes for eksempel på http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10238 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fjernet caps i emnefelt. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg kan ikke se noen annen løsning enn at du bygger en ny pc helt fra grunnen av, nytt cab, nytt hk, ny cpu og ny ram. 256 mb rambus er ikke noe å bygge videre på, skal du oppgradere med mere rambus minne blir prisen fort det dobbelte av sammenlignbar ddr ram. Tviler også på at strømforsyninga i compaq kabbet er stor nok til å drive eventuelle nye komponenter. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Bygg fra grunnen av. Ny pc. Vedrørende virituelt minne. dette kan du sette i Controlpanel osv. se denne linken. http://support.microsoft.com/default.aspx?...rimxp%2Fc02.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå