Beining Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei! Lurer på om jeg skal bite på den digitale speilrefleks verden! Men, jeg lurer på hvem jeg skal ta! Tenker på 300D eller Pro1 (Det er ikke speilrefleks da), men det er jo noe i samme gata! Har egentlig ikke no spesielle krav, er bare klar for et bra kamera, og bli kvitt IXUS 430en! Takker for svar Lenke til kommentar
kwenger Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har prøvd Canon Powershot Pro 1 men ikke 300 D. Jeg vurderer å kjøpe det siste. Kamera kan ta meget bra bilder. Det har topp byggekvalitet og føles mye dyrere enn feks Nikon CoolPix 8700. EOS 300 D har ikke den samme kvalitets følelsen. Pro-1 kan ta opp film ( riktignok kun 15 bps i vga). Pro-1 er kompakt og har en lekker vridbar LCD som er beskyttet når den er vendt innover. Dette er veldig bra slik at Pro-1'n kan holde seg lekker lenger. Den vridbare skjermen er overlegen til å ta bilder av lave objekter . Orginal veske er liten ! Blitz bilder blir bra. Pro-1 har derimot en treg autofokus og egner seg ikke til å ta bilder av objekter i bevegelse. Autofokus har heller ikke hjelpe lys i mørket. ( Har testet mot Nikon 8700 som har litt bedre autofokus) Det er en egen filterholder, men man må velge om man vil bruke denne, eller solblender. Man må ta av filterholder når man setter på objektiv deksel. Litt tungvindt, hvis man ønsker å ha på uv-filter som beskyttelse. Andre som har prøvd Eos 300 D har kansje synspunkter på denne . . kW Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei. Jeg skrev nettopp et inlegg i en annen tråd, som sikkert kan besvare noen av spørsmålene dine. http://forum.akam.no/index.php?showtopic=3...dpost&p=2902575 Erik Lenke til kommentar
Beining Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Tusen takk for hjelpen! Lurer på om det blir pro1 når jeg får solgt mitt kamera! Er jo en god del mindre en 300Den også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå