AKIRAx77 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hmmm..bare sitter her å tenker litt på min hardware fremtid. Jeg har idag en P4, 2.8 ghz, 2 - 300 GB HD, Radeon 9800 pro kort..SB audigy..osv. Helt fin fin sak egentlig. Takler de fleste nye spill helt ok! Og mer enn nok for alt annet jeg diller med. Men jeg ser også at det skjer mye spennende nå der ute, og at jeg uten helt å planlegge det havner i et generasjons skifte. Så jeg ser MEGET lyst på min neste PC, som er minst 18 mnd om ikke enda lengre unna. Så tenkt litt på hva som er mainstream og helt vanlig innen jeg kjøper meg en ny PC..engang i begynnelsen av 2006. PCI-E vil nok være ganske standard på alle HK. Både for skjermkort og andre enheter. PCI vil nok være der og...men regner med mer enn en PCI-E slot. Det innebærer både at neste generasjon skjermkort og lydkort vil kjøre på PCI-E CPUen...her håper jeg da inderlig at vi har kommet til P5 hos intel, og at AMD også har kommet til sin andre generasjon 64 bit CPU. Dual core Hyper threading vil nok være gammel nytt. Som nevnt lengre over...ny generasjon GPUer. Radeon 800 og Geforce 6800 er jo long gone innen da....hvor kraftig blir neste? Harddisk størrelse...hmm...500 gb?? who knows. Og det er vil jo være S-ATA over hele linja. Kanskje også DVD brenneren. Jeg håper trådløst USB har blitt godt etablert innen da, og Firewire 800. 400 Mbit trådløst USB...hmmm..nice. Båndbrede på bus hastigheten på mellom RAM Og CPU...over 1 Ghz i sekundet? Vel...jeg ser ganske lyst på min neste PC. For akkurat idag er nok min maskin ganske nærme toppen på all de gamle standardene (tenk filosofisk, ikke faktisk teknisk detaljer), og vi står ved et lite veiskille. Sakte men sikkert blir ting byttet ut, og jeg håper vel bare at innen jeg kjøper ny..har det kommet masse nytt snacks...og at det er etablert og driverne er modne. hmmm...mine tanker ihvertfall. AKIRA Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg vil gjerne se enda lenger fram, fordi jeg vil ha mer action I 2010 har Intel kommet seg over på tosifrede frekvensantall, og man kan kanskje forvente å klokke maskinene sine med 1-2 Ghz... En gang langt inn i fremtiden(kanskje 2020?) antar jeg at det vi ser på som stasjonær PC nå er avskaffet, at alle boliger har en PC-enhet som sender signaler ut i alle rom i huset, og du har en papirskjerm i ethvert rom, pluss diverse stemmestyrte aktiviseringsmekanismer. Kanskje du til og med vil ha et "spillrom" med 120.1 lyd(måtte ta i litt ) og du er omgitt av en ring med skjermer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå