Gå til innhold

Hjelp til ny forsterker og evt. subwoofer

Anbefalte innlegg

Tidligere kjøpte jeg en DVD-spiller av typen NAD T562 som første ledd i et dugelig anlegg hjemme. Jeg ser med skrekk og gru at to år snart har gått og jeg er fortsatt på første ledd. Neste skritt nå blir forsterker (og muligens subwoofer) tenker jeg.

Jeg er grønn på dette. Derfor trenger jeg litt hjelp. Jeg ser for meg en 5.1-forsterker, minimum 3 innganger da jeg har 2 som trengs allerede i dag. Av høytalere har jeg to stk. Aiwa som fulgte med et snart 10 år gammelt anlegg som fungerer som forsterker i dag. Høytalerne er oppgitt til 150W og 6Ohm. Jeg tenker å bruke disse videre da lyden er ganske god i de og folk faktisk har lurt på hvor de andre høytalerne mine er når de er her på fester og slikt. Dessuten er det en økonomisk begrensning i hva jeg kan kjøpe samtidig.

DVD-spilleren fungerer også som CD-spiller og det er den som er "midtpunktet" i anlegget slik jeg ser det, altså den enheten som til sender ut mest lyd.

Så, ærede eksperter, jeg trenger tips. Prisklassen jeg ser for meg er 5-8.000,-. Jeg har ingen motforestillinger om å kjøpe brukt dersom det ikke er en større risiko ved dette kvalitetsmessig, men nytt er aldri vondt det heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Siden du har startet med nad så syntes jeg du skal holde deg til nad (det anbefales alltid og holde seg innenfor samme merke)

Jeg går ut ifra at det er snakk om en forsterker til hjemmekino.

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|196|196|5346|pdetail

Det er svare på spørsmålet.

Dette er en knallgod forsterker, som du kan ha i laaang tid fremover.

Ved og kjøpe denne har du sikret deg i lang tid fremover.

Tiltross for at den er noen kroner over din prisklasse er det verdt pengene.

Om du mot formodning ikke vil legge så mye i en forsterker så ville jeg vurdert denne; http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|196|196|4599|pdetail

Lykke til med valget =]

Endret av sjom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...