Gå til innhold

Win2k3 Server på trådløst nett...

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Win2k3 server som sagt. Denne vil jeg ha opp å gå på mitt trådløse nett. Men man møter jo vanligvis på problemer, og dette var intet unntak. Jeg har hatt serveren på nettverket før, men da med kablet nett, og når jeg nå har byttet til trådløst vil den ikke. Den får kontakt med routeren, det vil si kortet får iallfall kontakt, men den klarer ikke å motta noen ip fra dhcp serveren i routeren. MAC adressen blir registrert av routeren, og den vises i dhcp Log vinduet, men den mottar ikke ip. Prg.varen til kortet viser 99% Link Quality og 60-70% Strength. Men 0 ip!!!!

Er det noen spesielle innstillinger som må til for å få win2k3 på trådløse nett? Håpet det bare var en liten ting jeg har oversett... Noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle ha funket det. Kjører 2003 ent. på to pc'er og begge bruker trådløst nettverk. Gjorde ingen instillinger, den koblet seg rett opp, med IP adresse og alt.

På den bærbare veksler jeg mellom flere forskjellige trådløsenettverk, og jeg har aldri trengt å gjøre noen instillinger for å få dette til å funke heller.

Så tror feilen må ligge i ruteren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...