nd4spd Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 jeg lurte litt på hvordan man betaler en giro, dvs. hva skal jeg fylle ut? (Har aldri betalt med giro før...) Lenke til kommentar
Marthe_ Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Stikker du på posten eller i banken, trenger du ikke fylle ut noenting. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du fyller ut kontonummeret ditt på "betalers kontonummer" ellernosånt, de 11 hvite feltene på den gule linjen mellom betalingsinformasjon og beløp og sånt. Kontonummeret er altså kontoen som skal belastes. I tillegg må du signere nederst til høyre. Denne giroen er da klar til å gå som brevgiro eller leveres over skranken i banken. Betaler du i nettbank, må du fylle ut KID-nummer, beløp og mottakers kontonummer. Disse tallene er vanligvis maskinskrevet på giroen, nederst på hvit linje. Betaler du kontant, må du gå i banken. Der teller de pengene og godskriver giroen for deg. De spør deg da evt etter signatur en eller annen vei. Dette husker jeg ikke helt i farten, men det er muligens på en sånn digital penne-sak i skranken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Banken tar også mellom 30 og 100 kroner i gebyr, så det koster å gjøre det enkelt.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Altså, om du fysisk går i banken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå