sanyar Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg trenger å høre på musikk når jeg sitter på bussen og handler i byen. Jeg har kommet til at det er en flash-basert spiller jeg er ute etter, som følger av kriteriene mine nedenfor. Prisen har jeg satt til 1000-2000 (jo nærmere 1000-lappen, jo bedre). Ting jeg trenger: - Solid og driftssikker; den skal ikke utsettes for røff behandling, men den kan ikke gå i stykker eller få svikt i funksjonaliteten etter kort tid. Kjipt å reklamere hele tiden. - God batteritid (ca 15-25 timer) - Enkel i bruk, liten og lett Ting jeg ikke trenger: - Enorm plass; det vil bare gjøre spilleren uoversiktelig og vanskelig å holde oppdatert med musikken jeg etter hvert anskaffer meg. 256-512mb er tilstrekkelig. - Fancy ting og tang. Det jeg er ute etter er å høre musikk, ikke å sjekke værmeldingen og fyre av stridshoder. Ting som er et pluss, men ikke nødvendig - Fungerer som memorystick; altså at man kan lagre vanlige filer, ikke bare musikkfiler på den. - At den ikke trenger eget overføringsprogram. Dette er unødvendig og irriterende, og man kan ikke laste over ting fra pcer som ikke har dette installert. - Enkelt ladesystem slik som gjennom USB. - Rask overføringshastighet så jeg slipper å vente (USB2, Firewire). Men USB1 er jo helt ok; det skader ikke å vente et par minutter ekstra. HVILKEN SPILLER? Det er mange spillere å velge mellom. Jeg har falt ned på 256mb-versjoner, siden 512mb-versjoner blir litt for dyre. 128mb er for liten plass for meg. Jeg har sett litt på tre typer, uten at jeg har satt meg inn i alle tilbudene som finnes på markedet: Asono 250f - kr 1795 fra asono.no, 1380 fra cshop.no (stor prisforskjell. Er det noe muffens med cshops tilbud?) - 256mb - 16 timer batteritid - 25g Nokså liten og snerten. Kan overføre hva som helst; ikke bare musikkfiler. Trenger ikke eget overføringsprogram. Jeg er redd dens fokusering på "smykke-look" kan ha ført til nedprioritering av kvaliteten. Men dette er jo bare en spekulasjon fra min side. iRiver iFP 190TC - kr 1745 fra komplett.no - 256mb - 20 timer batteritid - 52g (medregnet batterivekt) Har ikke innebygd batteri; går på vanlige kjøp-og-kast-batterier. Altså en ekstrakostnad og ekstra vekt, men slipper et internbatteri som blir slitt ut. Trenger eget overføringsprogram, og kan ikke lagre annet enn musikk på den. Kjedelig med overføringsprogrammet og at bare musikk kan lagres. Asono EMP-Z - kr 1259 hos netshop.no - 256mb - 8 timer batteritid - 15g Veldig liten og snerten. Har ikke skjerm. Veldig kort levetid. Kan overføre hva som helst; ikke bare musikkfiler. Trenger ikke eget overføringsprogram. Personlig er jeg redd for at det enkle designet gjør at den lett går i stykker, som en billig lommeradio. Men med det enkle designet er det jo mindre som kan bli ødelagt, særlig med tanke på at det ikke er display. Noen synspunkter og vurderinger? Mottas med takk! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Sjekk også: Muvo 2 X-trainer, Muvo Slim, Muvo Tx. Muvo Tx FM, Creative Rhomba. De tilfredstiller også mange av de kravene du stiller. mer info her: http://no.europe.creative.com/shop/category.asp?cate=10 www.nomadworld.com Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har en iRiver iFP 190TC. Nå har jeg ikke prøvd å overføre noe uten overførings programmet, men data er data så det er ikke no' problem å legg inn annet enn musikk. Men en er jo avhengig av kabelen da. Og det går jo greit å bruke oppladbare batteier (liker ikke bruk og kast). De er dyrere en vanlige batterier, men det sparer en på i lengden. Den bruker AA batterier, ikke AAA. Så den er litt større en den ser ut som på bilder. 82X32X25 mm. Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Noen kommentarer om Asono EMP-Z og 250f? Er disse jeg i første rekke kan tenke meg, med mindre det er noen betenkeligheter ved dem etter deres brukertester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå