klo Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 iPod om du vil ha en portabel digital musikkspiller med supert interface, iRiver om DU har brukt for alle ekstrafunksjonene. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det kan jeg. Iriver har bedre design, istedenfor bare hvit fremside, sølv bak og en skjerm. De er mer solide, kulere etter manges meninger, støtter ogg vorbis, har mere uttak, lettere å bruke ettersom du har driverløst program. Det er bare å koble den til og den blir regnet som en ekstra toshiba harddisk istedenfor problemer man kan få med iTunes. iPoden komprimerer dårlig musikkfilene og fjerner litt kritiske lyder, mens iRivern ikke gjør det. Du får med diktafon, fjernkontroll og alt av tilleggsutstyr som man er nødt til å kjøpe til ipod hvis man vil ha det. Pluss at iPoden får utrolig mange riper på krommet bakpå som får en stygg look etter hvert. iRiver har kommi bedre ut i tester. Ihp serien fikk: Karakter: 5/6 Kapasitet: 8 av 10 Funksjonalitet: 9 av 10 Brukervennlighet: 8 av 10 Lydkvalitet: 9 av 10 Pris <> ytelse: 8 av 10 Gadget-faktor: 9 av 10 og iPod fikk Karakter 5 Kapasitet: 8 av 10 Funksjonalitet: 7 av 10 Brukervennlighet: 10 av 10 Lydkvalitet: 7 av 10 Pris <> ytelse: 8 av 10 Gadget-faktor: 10 av 10 Dette er hvorfor man bør velge iRiver. Det er så klart dyrere, MEN det er bedre og man vil ha mere glede av den. Huffda her var det mye å ta tak i... 1.Hvor har du fått informasjon om at IPod komprimerer filene dårlig, og fjerner kritiske lyder? Dette er etter MIN mening bare tull da komprimeringskvaliteten blir bestemt av mp3-konverteringsprogrammet! Har aldri vært borti at IPodn fjerner kritiske lyder. 2.Med unntak av en fjernkontroll så får du ikke med noe mer ekstrautstyr til IRiveren enn hva du får til IPod. Og det skulle jo bare mangle at det ikke skulle følge med en fjernkontroll til en så dyr spiller. 3.Min IPod Mini har ikke til dags dato en eneste ripe, og jeg har brukt den hver dag i de siste 3mnd. Ligger løst i lommen min, og til tider sammen med mynter og nøkler(jada, dette er jo sløvt, men har man dårlig tid så....) Skal du referere til en test hadde det vert fint om du kunne legge ut en link isteden for å kopiere resultatene. Hvilken IPod som ble testet kunne jo også vert fint å vite. mbarone; av en eller annen grunn klarer du å provosere meg men det er bare morsomt :!: Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 @mbarone Du sier at det er så veldig bra å få med masse ekstrautstyr. Jeg er totalt uenig og synes det er noe tull. Jeg ønsker ikke å betale for en masse ekstrautstyr som jeg ikke nødvendigvis kommer til å bruke, når jeg kjøper ting. Da er det mye bedre at det ikke følger med noe ekstrautstyr, så kan man kjøpe det man selv vil ha. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 har ikke noe sånn spes imot iPod, men at alle skal ha den il å være best. Det er tull det. Jeg har fjernkontroll til min iRiver og bruker den veeeeeeldig me. Faktisk hele tiden. Istedenfor for å fiske opp spilleren av lomma. iPod'n er grei nok i seg selv, men å ha en så billig hp får den til å være av lav kvalitet. Ved valg av mp3 spiller og du kunne velge mellom iRiver og iPod. Hvem da? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det enkleste blir vel hvis trådstarter setter opp kriterier for hva som er viktig, og ikke viktig (litt mer enn det som allerede er nevnt). Så kan man fortsette diskusjonen rundt akkurat det. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 iRiver iHP-120'en var snæxy... Utenom -> Hei. For under en uke siden kjøpte jeg nevnte produkt fra komplett.no. Jeg har problemer med noen Ogg Vorbis filer, - systemet henger seg når de skal kjøre disse. Den har fått infoen om at det er en OGG fil inn, - men bitrate o.l. har den ikke fått tak i før enheten henger seg. Jeg fant ut at dette var et vanlig problem, og fikk lastet ned firmware oppdatering som skulle fikse det ( v. 1.60E ) - men dessverre så har det ikke fikset problemet. Det er et knippe album som har dette problemet, noen jeg kodet for en god tid tilbake. Nye CDer jeg har rippet har ikke problemet. Den har også hatt en veldig rar "oppførsel" to ganger; etter den har hengt seg har jeg fått resatt den, fått den på - også har jeg gått inn i mappestrukturen (eller liknende) for å så gjøre en enkelt operasjon (f.eks gå 1 mappe tilbake) - da har skjermene blanket ut. Den lille skjermen har fortsatt og vise blinkende streker (sånn helt tilfeldig, viser små 1px horisontale streker av og til, på forskjellige plasser på displayet). Den lager noen rare lyder (anlegg koblet til via "Line Out") - ikke så ulike de en hører i klisjéfyllte filmer som "slå av tv" eller "elektroniskduppeditt ødelagt"-lyder. De starter høyt, for å så gå dypere i tonen og forsvinne. Samt et lite "DYYT" på slutten. Ganske rart, trodde slike ting var forbeholdt dårlige filmer jeg. - Det virker på meg som om dette er noe de som har laget enheten har lagt inn, - eller kanskje det er en helt naturlig (om enn rar) lyd. Hadde ikke de to problemene (eller de er kanskje begge samme problem) vært tilstede hadde jeg vært særs glad i produktet, - det har vist seg fantastisk flott og herlig. En veldig flott spiller, men kan ikke ha den med problemene den har nå. Jeg vil være svært avholdene til videre kjøp av iRiver produkter, og kan ikke anbefale produktene videre. (dessuten er ikke resetknappen noe særlig god, den burde være mulig å trykke på med en vanlig penn) Jeg ønsker løsning på problemet, eller så vil jeg returnere varen som hadde mangler jeg ikke visste om. Grunnen til at jeg kjøpte spilleren var at den støttet Ogg Vorbis formatet. Noe den tydligvis ikke gjør - eller, det er iallfall store problemer med støtten. Mvh, Odin Hørthe Omdal <sensur> www.velmont.net Jeg har sendt spilleren til komplett, de tror det er en feil med den. - Men skal uansett få testet en ny.... Den var UTROLIG herlig, og banket iPod lett etter mitt skjønn, - utenom det der med at den ikke tok noen av Ogg filene mine.... > Veldig synd! Er jo Ogg Vorbis som er tingen. :] Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Det enkleste blir vel hvis trådstarter setter opp kriterier for hva som er viktig, og ikke viktig (litt mer enn det som allerede er nevnt). Så kan man fortsette diskusjonen rundt akkurat det. hmm... jeg var egentlig bare ute etter å vite deres meninger og om hvem dere ville ha kjøpt (og hvorfor)... men.. den skal jo være stilig, god kvalitet på musikken osv.... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Da ville jeg ha valgt iRiver, siden den tydligvis har bedre lyd, og etter min mening er stiligere. EDIT: SÅ får du med fjernkontroll Endret 10. oktober 2004 av sluffy Lenke til kommentar
notalive Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) for å spesifisere litt mer hva jeg er ute etter, så vil ja ha en med litt minne... la oss si fra 1GB og opp til 20GB... hva ville dere valgt da? Ipod eller River? ps. fikk akkurat beskjed om å ikke bumbe og det er ikke i tankene mine at denne skal komme øverst på listen over innleggene... ville bare legge til denne detaljen... for da var det kanskje noen som kunne hjelpe meg... jeg beklager veldig hvis noen anser dette som bumping. det er ikke meningen iallefall Hei, jeg har en iRiver iHP-120, 20 GB langringskapasitet, den kjøpte jeg for 3'500 på komplett jeg synes den er super. greit å enkelt mappesystem, veldig lett å holde orden hvis du vil, en ulempe at det ikke er linjeskifte men det er ikke noe stort problem for meg da. hvis artisten, som vanligvis står først (for eksempel Rage - Human Metal) har et langt navn å i tillegg har navnet på albumet er det litt plagsomt hvis du ikke vet hvilket nr sangen du skal høre på har. for eksempel i metallica mappa mi ser jeg slik: Metallica - Ki... så tar det et par sekunder får resten kommer ng nothing.mp3 EDIT: den er jo litt stor da, men har jo en minikontrollting som er grei EDIT2: den er vel snart 5 mnd gammel tror jeg, den har et par småriper etter at jeg faktisk hadde den i lommen men den vesken som fulgte med er super Endret 10. oktober 2004 av notalive Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har den selv og den er bedre enn ipod hvis du vil ha funksjoner, obenfor ikke noe nesten bokstavelig talt Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 kameraten min var akkurat hos meg med sin nye iPod mini og iTunes... og vi innstalerte iTunes seff... jeg har nesten bare hørt bra ting om iTunes, men i mitt syn var dette bare surrete... er det noen som kan forklare meg hvordan det er med iRiver? fungerer den som en flyttbar disk? (det hadde ihvertfall vært det greieste ) ps. svar på topicen: jeg har gått for iRiver , men trenger bare litt hjelp til valg av modell først ... noen tips? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du TRENGER ikke program. Bare plugg den til og den blir gjenkjent som en toshiba ekstern harddisk, og du bare overfører sanger rett fra windows explorer. Men man må ha XP eller 2000 eller Me for at du slipper å installere programmet til den. Men jeg regner med at du har e ny versjon av windows. Grattis med valget ditt. Nå er det iRiver for alle penga. Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Du TRENGER ikke program. Bare plugg den til og den blir gjenkjent som en toshiba ekstern harddisk, og du bare overfører sanger rett fra windows explorer. Men man må ha XP eller 2000 eller Me for at du slipper å installere programmet til den. Men jeg regner med at du har e ny versjon av windows. Grattis med valget ditt. Nå er det iRiver for alle penga. jepp, har windows XP takker... menne.. toshiba ekstern harddisk.. hvordan fungerer den da... kan jeg bare kopiere noen mp3-filer inn i mappe som blir hetene toshiba ekstern harddisk? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du bare flytter pappene rett inn i den nye harddisken, på samme måte som hvis du skulle flyttet den til C:\ OSV Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 iTunes er et nydelig program for alle oss som ikke greier å ha orden på musikksamlinga vår. Hadde nok aldri funnet fram hvis jeg skulle lete i mine egne mapper. Men dette er jo en smakssak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå