Gå til innhold

Ipod eller iRiver?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en mp3-spiller nå, men ble litt i tvil om hvem jeg skulle velge... Ipod har lism vært første valget mitt lenge, men så var jeg på byen akkurat hos en som solgte Rivere... Han sa at River var 10x bedre (noe jeg tviler på) og fortalte meg om masse fett med den... Blant annet at den var mindre, hadde et eller annet profesjonelt lydsystem osv... For det første er jo Riverne dobbelt så fete i design, men mye dyrere... så nå er jeg litt i tvil...

Noen som kan hjelpe meg? gi gjerne begrunnelser...

Haakon - Takker for alle svar!

Endret av haakon90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har iPod mini og skjønner ikke at noe kan være 10x bedre enn det. iPod har det du trenger - radio.

nei.. den kan umulig være 10x bedre... :nei: men Riverne koster så mye mere.. det må da være noe som er ganske bra med de? noen som vet hva og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Bumpe en tråd betyr å svare på sin egen post for å flytte den øverst i køen før noen andre har svart. Det er annsett som veldig uhøffelig på forum.

Gi posten minst en dag å eksiterer på før du bumper den.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Bumpe en tråd betyr å svare på sin egen post for å flytte den øverst i køen før noen andre har svart. Det er annsett som veldig uhøffelig på forum.

Gi posten minst en dag å eksiterer på før du bumper den.

AKIRA

ok... den er grei :thumbup:

som sagt.. visste ikke dette... det skal ikke gjenta seg...!

Lenke til kommentar

for å spesifisere litt mer hva jeg er ute etter, så vil ja ha en med litt minne... la oss si fra 1GB og opp til 20GB... hva ville dere valgt da? Ipod eller River? :hmm:

ps. fikk akkurat beskjed om å ikke bumbe og det er ikke i tankene mine at denne skal komme øverst på listen over innleggene... ville bare legge til denne detaljen... for da var det kanskje noen som kunne hjelpe meg... jeg beklager veldig hvis noen anser dette som bumping. det er ikke meningen iallefall :no:

Lenke til kommentar

Både Ipod og iRiver lager meget gode spillere alt i alt. Jeg synes selv iRiver har mange skikkelig snasne modeller, men de er jo ofte dyrere enn Ipod. Så når man tar med hva man får for pengene i regnestykket kan det bli vanskelig å vurdere. Det kommer helt an på dine egne behov og ønsker for hvordan spilleren skal være.

Når han det gjelder selgeren må du tenke på at han naturligvis vil selge deg det dyreste produktet. Selv om et produkt er bedre enn et annet betyr det ikke at det er et bedre kjøp.

For å sammenligne ordentlig ordentlig er det nødvendig med spesifikke spillere, list gjerne opp et par du vurderer! :)

(hvis du er redd for å bumpe, trykk på p_edit.gif);)

Lenke til kommentar
Både Ipod og iRiver lager meget gode spillere alt i alt. Jeg synes selv iRiver har mange skikkelig snasne modeller, men de er jo ofte dyrere enn Ipod. Så når man tar med hva man får for pengene i regnestykket kan det bli vanskelig å vurdere. Det kommer helt an på dine egne behov og ønsker for hvordan spilleren skal være.

Når han det gjelder selgeren må du tenke på at han naturligvis vil selge deg det dyreste produktet. Selv om et produkt er bedre enn et annet betyr det ikke at det er et bedre kjøp.

For å sammenligne ordentlig ordentlig er det nødvendig med spesifikke spillere, list gjerne opp et par du vurderer! :)

(hvis du er redd for å bumpe, trykk på p_edit.gif);)

takk for hjelpen... skal se litt nærmere på det.. så kommer jeg med spesifikasjonene til to modeller jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg er i samme situasjon som deg Haakon90, men nå har jeg tenkt ganske lenge og kommet fram til at jeg satser på iPod mini, kan goodt si i fra når jeg får den om hva jeg synes

PS. Det heter iRiver :tease:

ok... tror jeg går for iPod jeg oxo :cool: det er så mye fett tillegsutstyr til den!! så er den jo mye billigere oxo :D men må innrømme at iRiver (hadde skrivd feil... så det ikke... hehe:blush:) har mye fetere design;) menmen... iPod mini er dritfet den oxo da :cool:

Lenke til kommentar

Jeg blir GÆREN av at folk liker ipod, den tåler ikke noe, og kan ikke engang måle seg med iRiver ihp serien

folk velger den fordi den er billigere og tar en lett "utvei". Skal man ha noe, kjøp noe som er bra. Har hatt begge delene og var totalt misfornøyd med ipoden. WWWOHHOOOO den har spill. Bare for å tiltrekke oppmerksomhet.

Kjøp iRiver. Sånn er det. (skal ikke komme som et utbrudd, men som en sannhet)

Lenke til kommentar
Jeg blir GÆREN av at folk liker ipod, den tåler ikke noe, og kan ikke engang måle seg med iRiver ihp serien

folk velger den fordi den er billigere og tar en lett "utvei". Skal man ha noe, kjøp noe som er bra. Har hatt begge delene og var totalt misfornøyd med ipoden. WWWOHHOOOO den har spill. Bare for å tiltrekke oppmerksomhet.

Kjøp iRiver. Sånn er det. (skal ikke komme som et utbrudd, men som en sannhet)

Min IPod Mini har da hatt et par stygge møter med gulvet, men funker nå like godt som da den var ny, så jeg skjønner ikke hva du mener med at den ikke tåler noen ting.

Jeg valgte ikke min IPod for å ta en lett utvei, men for å ta en billigere utvei. IRiver er uforholdsmessig dyre i forhold til kapasitet.... greit har du mye gryn så må du jo for all del bruke dem for å få et fett design. Uansett synes jeg IPod Mini har et utrolig kult minimalistisk design som ikke står tilbake for IRiver.

Spillene hadde jeg ikke snøring på at de var der før jeg utforsket IPodn, men de var en kul bonus... musicquiz er meget underholdende!

Og til slutt, kan du utdype hvorfor du mener IPod ikke kan måle seg med IRiver samt grunnen til din store missnøye med Ipoden?

Lenke til kommentar

Det kan jeg. Iriver har bedre design, istedenfor bare hvit fremside, sølv bak og en skjerm. De er mer solide, kulere etter manges meninger, støtter ogg vorbis, har mere uttak, lettere å bruke ettersom du har driverløst program. Det er bare å koble den til og den blir regnet som en ekstra toshiba harddisk istedenfor problemer man kan få med iTunes. iPoden komprimerer dårlig musikkfilene og fjerner litt kritiske lyder, mens iRivern ikke gjør det. Du får med diktafon, fjernkontroll og alt av tilleggsutstyr som man er nødt til å kjøpe til ipod hvis man vil ha det. Pluss at iPoden får utrolig mange riper på krommet bakpå som får en stygg look etter hvert. iRiver har kommi bedre ut i tester. Ihp serien fikk:

Karakter: 5/6

Kapasitet: 8 av 10

Funksjonalitet: 9 av 10

Brukervennlighet: 8 av 10

Lydkvalitet: 9 av 10

Pris <> ytelse: 8 av 10

Gadget-faktor: 9 av 10

og iPod fikk

Karakter 5

Funksjonalitet: 7 av 10

Brukervennlighet: 10 av 10

Lydkvalitet: 7 av 10

Gadget-faktor: 10 av 10

Dette er hvorfor man bør velge iRiver. Det er så klart dyrere, MEN det er bedre og man vil ha mere glede av den.

Endret av mbarone
Lenke til kommentar
Det kan jeg. Iriver har bedre design, istedenfor bare hvit fremside, sølv bak og en skjerm. De er mer solide, kulere etter manges meninger, støtter ogg vorbis, har mere uttak, lettere å bruke ettersom du har driverløst program. Det er bare å koble den til og den blir regnet som en ekstra toshiba harddisk istedenfor problemer man kan få med iTunes. iPoden komprimerer dårlig musikkfilene og fjerner litt kritiske lyder, mens iRivern ikke gjør det. Du får med diktafon, fjernkontroll og alt av tilleggsutstyr som man er nødt til å kjøpe til ipod hvis man vil ha det. Pluss at iPoden får utrolig mange riper på krommet bakpå som får en stygg look etter hvert. iRiver har kommi bedre ut i tester. Ihp serien fikk:

Karakter: 5/6

Funksjonalitet: 9 av 10

Brukervennlighet: 8 av 10

Lydkvalitet: 9 av 10

Gadget-faktor: 9 av 10

og iPod fikk

Karakter 5

Funksjonalitet: 7 av 10

Brukervennlighet: 10 av 10

Lydkvalitet: 7 av 10

Gadget-faktor: 10 av 10

Dette er hvorfor man bør velge iRiver. Det er så klart dyrere, MEN det er bedre og man vil ha mere glede av den.

tusen takk for en super guide :):thumbup:

dette fikk meg til å skifte mening, så nå er det iRiver for alle penga :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...