Gå til innhold

Mitt første Kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle 4 er udmærkede kameraer, nok med en lille fordel til Canon og Nikon. Dog har jeg læst flere anmeldelser af Fujis A330/A340, der skulle have rigtig god billedkvalitet. Kig på megapixel.net efter testen.

Kodak-kameraet leverer ikke de bedste billeder - her er billedbehandling ofte påkrævet...

Det er det eneste af dine 4 alternativer jeg ville holde mig væk fra! Men kig lidt rundt på nogle testsider og find ud af hvilket kamera du mener passer bedst til dig og dine behov.

Lenke til kommentar

Som vanlig vil jeg slå et slag for Olympus, spesielt da du ikke har nevnt dette merket blant dine kandidater. La meg derfor foreslå å legge til Olympus C-725 til lista di. Det lå sist jeg så på det på rundt 18-1900, og gir svært mye kamera for pengene, da du i et relativt kompakt hus får hele 8x optisk zoom, hvilket gjør dette til et svært morsomt kamera. Ja, det er noe større enn de kompakte, men det får du altså igjen for i fotoglede. C-725 er såpass rimelig fordi det er en lillebror i C-700-serien, og heller ikke siste modell. Kameraene i denne serien har begynt på drøye 5000 da de var nye, så dette er som sagt et meget bra kjøp. Det er riktignok "bare" 3 megapixel, men som ditt første kamera er det helt sikkert bra nok. Du har også fulle muligheter til manuelle innstillinger, noe mange kompakte kameraer mangler. Selv har jeg storebror C-750, og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...