Gå til innhold

19" lcd oppløsning + dvi/vga spm

schwami

Anbefalte innlegg

1) Har både vga og dvi på skjermkortet. Om en lcdskjerm har både vga og dvi, vil man kunne koble begge samtidig til skjermkortet? Hvis nei, går det an å koble skjermen til to pc'er?

2)Sitter på universitetet og skriver på en 19" crt i 1024*768, og synes utnyttelsen ikke er god nok (er vant til 1280*960, evt 1600*1200). Får man samme følelsen på 19" lcd med 1280*1024, i forhold til en 17" lcd med samme oppløsning?

**)Ekstra-spm: skulle det komme en test av viewsonic vx910 snart, eller var det bare noe jeg tror jeg har lest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1)Å koble begge kontaktene til same skjerm går nok, men vitsen med det ser eg ikkje, då du må skifte inngang på skjermen når du skal bytte til skjerm 1 eller til 2

Å ha ein skjerm kobla til to forskjellige maskiner går veldig bra, men ein må forsatt trykke på select kanppen for signalbytte.

2)Litt men avstanden til skjermen har også ein del å sei for den følelsen.

bonus: den er tenkt testa men foreløpig er den ikkje tatt inn av nokon i testgjengen.

mvh

JanEirik

LCD-tester @hw

Lenke til kommentar
1) Har både vga og dvi på skjermkortet. Om en lcdskjerm har både vga og dvi, vil man kunne koble begge samtidig til skjermkortet? Hvis nei, går det an å koble skjermen til to pc'er?

2)Sitter på universitetet og skriver på en 19" crt i 1024*768, og synes utnyttelsen ikke er god nok (er vant til 1280*960, evt 1600*1200). Får man samme følelsen på 19" lcd med 1280*1024, i forhold til en 17" lcd med samme oppløsning?

**)Ekstra-spm: skulle det komme en test av viewsonic vx910 snart, eller var det bare noe jeg tror jeg har lest?

Skjønner ikke helt hva du vil med 2 PC-er tilkoblet skjermen, dessuten tviler jeg på om det går an. Skjermen kan jo bare ta inn ett signal...

Lenke til kommentar

Poenget med å ha 2 pc'er tilkoblet en skjerm er at jeg driver av og til og fikser pc'er til kompisene mine. Fint for de å slippe å dra med skjermen sin, og fint for meg å slippe å koble om når jeg skal spille Railrood Tycoon mens jeg venter på å overføre filer og andre ting.

(Har en 19" CRT med to vga, med knapp på skjermen for å bytte signal: Hitachi cm769-et).

Å koble en pc to ganger til samme skjerm var bare et "hmm, går dette an, siden vga og dvi i utgangspunktet er forskjellig" -type spm :)

Lenke til kommentar
Poenget med å ha 2 pc'er tilkoblet en skjerm er at jeg driver av og til og fikser pc'er til kompisene mine. Fint for de å slippe å dra med skjermen sin, og fint for meg å slippe å koble om når jeg skal spille Railrood Tycoon mens jeg venter på å overføre filer og andre ting.

(Har en 19" CRT med to vga, med knapp på skjermen for å bytte signal: Hitachi cm769-et).

Å koble en pc to ganger til samme skjerm var bare et "hmm, går dette an, siden vga og dvi i utgangspunktet er forskjellig" -type spm :)

Samme greia med en LCD ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...