Gå til innhold

Vil ha et stille skjermkort!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å oppgradere skjermkortet mitt. Nå sitter jeg med et ATI 8500LE uten vifte. Skjermkortet skal ta opp bare ett spor, må ha DVI og tv-out og Ikke koste over 2300,-

Det skal brukes i en Soltek barebone. Den bruker jeg hovedsakelig til film, men det blir litt spilling av og til.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Powercolor 9800pro

Kortet bråker veeldig lite, har hørt et i aksjon, men hørte det desverre ikke ;)

finnes det en passiv kjøler til dette kortet så det tar bare 1 spor da?

Det tviler jeg sterkt på. Husk at for at viften skal elimineres må man ha en heatpipe som skal veie opp for viften på 9800 Pro. Den må nødvendigvis bli stor, siden 9800 Pro utvikler en del varme.

Lenke til kommentar
Powercolor 9800pro

Kortet bråker veeldig lite, har hørt et i aksjon, men hørte det desverre ikke ;)

finnes det en passiv kjøler til dette kortet så det tar bare 1 spor da?

Det tviler jeg sterkt på. Husk at for at viften skal elimineres må man ha en heatpipe som skal veie opp for viften på 9800 Pro. Den må nødvendigvis bli stor, siden 9800 Pro utvikler en del varme.

regnet med at det ble vanskelig ja. vet du av noen skjermkort med stille vifte da?

Lenke til kommentar

Jeg har et ATI Radeon 9700 Pro, og jeg kan ikke høre viften på det skjermkortet. Vil ikke tro at 9800 Pro bråker noe særlig mer enn det, så det er nok det beste valget. X800 Pro bråker litt når jeg spiller FarCry, så hvis du skal ha det stille, så er kanskje ikke det det beste valget. Jeg ville gått for Radeon 9800 Pro.

Lenke til kommentar
Powercolor 9800pro

Hmm.. Dette er stikk motsatt av mine erfaringer. Jeg har et slikt kort, og det var den største støykilden i min pc ihvertfall. (Det var ikke noe galt med det)

Satte på et heatpipe sett, og alt ble så ufattelig mye bedre :) Desverre tar denne kjøleren stor plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...