Gå til innhold

En siste mail... (Avsluttet handel på QXL)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-15 00:57, borre skrev:

Quote:


Nå begynner Veslemøy og bli voldelig igjen.


 

Igjen?

Synes du har vært voldelig i nesten hvert eneste innlegg jeg
:lol:

 

Hehehe

Saken er at jeg har en nylig negativ opplevelse fra QXL. Jeg fik solgt en PC for en hyggelig pris både for kjøper og meg. Umiddelbart etter at han fikk tilslaget sendte jeg en E-post med forespørsel om hvordan vi skulle gjennomføre handelen. Jeg fikk ikke svar. Sendte tre E-poster til med samme resultat. Til slutt ringte jeg, og fikk tak i r@sshølet. Han rodde så det skummet rundt ørene, og klarte til slutt å "mannne" seg opp til å si at han ikke skulle ha den allikevel.

 

Jeg ble så forbannet fordi det lå en seriøs person på 2dre plass bare 100 kroner under vinneren. Dessverre er reglene på QXL slik at jeg ikke kunne få kontakt med nest beste budgiver. Altså måtte jeg starte en ny runde på QXL. Heldigvis tapte jeg ikke penger direkte, men fy f... så forbannet jeg ble. R.hølet bor 20 minutter unna, og jeg fikk sinnsykt mange tanker om hvordan jeg skulle få gitt ham en lærepenge. Det har bare blitt med tanken, enn så lenge.

Lenke til kommentar

Dette høres skikkelig surt ut. Jeg mener å ha sett en liknende post her for en stund siden. Med en som forhåndsbetalte for RAM, som viste seg å være et ubrukelig stearinlys. Det er hvertfall bra vi har slike forum som dette, på den måten velger stadig færre å bruke qxl(og forhåndsbetaling). Postoppkrav er vel heller ingen garanti for at du ikke får noen kilo stein istedet for en PC.

 

Jeg håper du kan få QXL til å ordne opp, dersom ikke får du tipse DINSIDE, vg og alle andre som er intresserte i slike saker. På den måten får alle som ikke leser dette forumet også høre om disse sakene.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 01:14, christt skrev:

Veslemøy: Du høres ganske drevet ut!

Tror ikke jeg skal kødde med deg...!
:grin:


 

Alle kan være tøffe i kjeften vet du, men være ute etter at det er mørkt tør de ikke.

 

Husk forøvrig at alle saker har to sider. Stort sett blir vel de fleste saker fremstillt ganske så ensidig.

 

Jeg betviler ikke Viva sin situasjon. Han burde kanskje skifte Nic. fra Viva til Fortvila

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 01:52, Viva skrev:

Fikk mail nå! (jøss)


hei.

Beklager ekstremt.

Jeg ble opptatt i hele dag og glemte rett og slett å gi beskjed.

jeg LOVER og sende den i morgen.


--------------------


Jah.. Viva^ håper nå på det..


 

Du skal se at luringen har tilhold her på sidene. Kanskje det hjalp med noen ideer om krydringen av hverdagen hans.

 

Håper for din del at det løser seg. Ingenting er bedre enn det.

 

Likevel så venter jeg spent på å høre om hva slags maskin du har handlet.

Lenke til kommentar

du veslemøy burde bytte nick

 

killern, bølla med balltreet, spikern, kula, torpedoen, terminator

 

et eller annet som liksom er "deg"

når jeg leste innlegget ditt om krydder i hverdagen, så tenkte ikke jeg at veslemøy kunne ha skrevet noe slikt :smile:

 

men jaggu... det kunne du jo :smile:

du minner meg veldig om en fyr som jeg var i fårcen med. han fant på å grave spikermatta ned i snøen... der snakker vi krydder i hverdagen, når plutselig alle fire hjul tømmes for luft, føret er glatt, og bilen tung på rattet.

 

samme fyren fikk seff tak på noe kjetting med hengelås. han hadde kranglet med kp-sjef, og i sinne, tok han kjettingen rundt nærmeste tre, og rundt ene akslingen på bilen til kp-sjef. så stod han bare og ventet på at han skulle kjøre av gårde. kpsjef klarte nesten å trekke ned treet med bmw'en sin...

på et eller annet merkelig vis, så ble bakruten på bilen hans også knust av en snøball med murstein inni.

Lenke til kommentar

Selg heile gjelda til noen fra HA. De har jo peiling på slike affærer.

 

Personlig ville jeg gått i dybden og funnet ut hvem det var først. Detektivarbeide.

 

Deretter ville jeg konfrontert han i en mørk bakgate med noen venner :smile: Fortalt han hvor landet ligger.

 

burde bli bra det?

 

H.

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt så mye på QXL, bare solgt. Så jeg vet lite om hvor mye svindel det er....MEN:

 

Ved kjøp:

 

1. Før dere gjør en handel, sjekk karakter på selger. Gir en god pekepinn.

 

2. Betal aldri mer enn 500-1000,- i forskudd, ved store kjøp. Forskuddet skal egentlig bare dekke frakten. Blir dere ikke enige, bruk oppkrav! Litt dyrere, men det er kun de aller frekkeste som vårger å sende deg en pakke med stein. Desutten har du litt mer å ta med deg til en evn. anmeldelse.

 

3. Prøv å oppretthold god kontakt, fremstå som høflig og ikke overmistenksom. Vet om typer som finner på ****skap bare fordi man er overforsiktig.

For all del, skriv på en slik måte at han ikke skjønner at du er 14år....

 

4. Dette er VIKTIGST: Få ALLTID selgerens telefonnummer, og ring å sjekk at selgeren er den han hevder. Helst mobil OG fasttelefon. Sjekk nummer med opplysning. Få hans navn og adresse (dette skal stemme med opplysningen).

 

Følger man disse punktene, burde man være ganske trygg. Litt værre å svindle noen hvis kjøperen vet alt om deg. Noen er forferdelig naive, og spør først om ting ETTER de har satt inn penger.

 

Karaktersystemet fungerer forsåvidt greit. Men ikke stol blindt på alt du ser. Du kan se når selger ble registrert på QXL, har han bare gode karakterer over lengere tid, så sier det mest sannsynelig at han ikke har svindlet noen. Er han nyregistrert og har 10 knallgode karakterer på 4dager som ligner mistenksomt på hverandre, så er det grunn til tvil.

 

Håper dette var litt til hjelp. Syntes QXL er et kjempegodt konsept, bare synd at noen må ødelegge for andre.

 

(Likte foresten tankegangen din Veslemøy, var med en kamerat som ble lurt og inkasserte penger av en tulling. Fungerer utmerket.....)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 07:48, tibbs skrev:

Fatter ikke alle de som bruker QXL. De har jo begynt å ta provisjon. Det finnes "hundrevis" av andre som er gratis. Nei... gjør som jeg...glem hele QXL....


 

Muligens fordi QXL har mange brukere som ofte kan bety en bedre pris?

 

Ang. provisjonen deres så husk på at å drive et nettsted koster mye penger! QXL må tjene penger ett sted de og... En annonse i Aftenposten er det ingen som tenker noe mer over at en må betale for, men med en gang det er på nett... Bare ta det med i vurderingen din av hvorfor de tar en liten provisjon av salget.

Lenke til kommentar

Det er ikke uten grunn at QXL er størst heller, de har jo kjørt en reklame-kampanje uten like, OG DET KOSTER!!!! Til syvende og sist er det bare positivt for forbrukeren at mange kjenner til navnet.

Flere bud gir bedre pris enn man kanskje ville ha fått andre steder. Da blir liksom ikke provisjonen så mye lenger. Solgte 13-14 varer og fikk regning nå på 245,- Det er det samme som TV2 tekst-TV tar for 1 eneste annonse, der du ikke er garantert salg i det hele tatt. (på QXL betaler du kun ved solgt vare)

 

Men likte det "gamle" utseende dems bedre, det nye er så uoversiktelig. Men det er sikkert ikke QXL-norge som bestemmer, da dette er et internasjonalt konsept, og alle land har like web-sider.

Lenke til kommentar

qxl burde ha lagt ned sist gang de gikk konkurs.

eneste grunnen til at folk vet om qxl er fordi at de sponset big brother i fjor. og den reklamen kostet masse penger. penger de ikke hadde.

 

har dere lagt merke til at alt sammen går greit, inntil vi snakker om at det er en mulighet for å tjene penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...