fhauni7 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har en avtale med en fyr om å kjøpe en bærbar pc til 10 000. Vi ble enig om at jeg skulle få den i oppkrav. Da fikk jeg en mail fra han: "Hei. Har du mulighet for og hente den?Blir for dyrt og sende den i oppkrav når jeg skal ha sende forsikring på den.Da vil det totalt komme på 13467,98.Ved vanlig forsendelse med forsikring koster det kun 634 kr,fullt forsikret i posten.Kan eventuelt sende med linjegods mot forskuddsbetaling.Da har du den om 2-3 dager." BLir ikke pakker som er sendt i oppkrav forsikret automatisk da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 joda, pakker inntil 10 000,- i verdi blir dekket av postens forsikring.. (visst ting ikke har endret seg siden jeg jobbet i posten) så bare be han sende den som en normal oppkravspakke uten noe ekstra styr.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Kommer vel kun på et oppkravsgebyr på en snau femtilapp i tillegg til frakten, som sikkert kan gjøres billig med en norgespakke. Å ta mer enn 200,- for dette ville jeg være svært skeptisk til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 joda, pakker inntil 10 000,- i verdi blir dekket av postens forsikring.. (visst ting ikke har endret seg siden jeg jobbet i posten) så bare be han sende den som en normal oppkravspakke uten noe ekstra styr.. Så fremst produktet er godt pakket inn. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 joda, pakker inntil 10 000,- i verdi blir dekket av postens forsikring.. (visst ting ikke har endret seg siden jeg jobbet i posten) så bare be han sende den som en normal oppkravspakke uten noe ekstra styr.. Så fremst produktet er godt pakket inn. Man trenger vel ikke å være ingeniør for å bruke skumplast-kuler, bobleplast og en shitload med teip, da? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Slettet etter å ha kommt på at det var portoen som var høy, ikke oppkravsgebyret. Endret 5. oktober 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Oppkravsgebyret er på kr 50, uansett størrelse på pakken. Det er vekten så teller på portoen bare Jeg sendte en sykkel i posten på 11 kg, og kun 49 i oppkravsgebyr ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå