Gå til innhold

Overklokking av 2800+

Anbefalte innlegg

hei jeg har overklokka min amd athlon xp2800+ til 186 fsb mp på 12.5 og vcore på 1.75 volt..

Har noen andre resultater? er dette bra for cpuen`? mener kan den bli ødelagt på 1.75 volt? bruker en volcano 12 extreme som kjører på 5500 rpm og arctic silver 5!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den blir nok ikke ødlagt, så lenge temperaturen er fin. altså under 50-60C grader.

men levetiden på cpu'n din vil synke en god del år. sitedfor å vare i kansje 50år, kan den leve kansje bare 5år hvis den er overklokket. men hvem har vel samme data i mer enn 5år da? ;)

Lenke til kommentar

Har hatt min 2800+ oppe på 2.0V VCore men anbefaler det ikke da jeg gjorde det med vannkjøling. resultatet ble et ødelagt hovedkort, å merkelig nok sier alle bioser at min cpu skal kjøres på 12.5x133 nå.

Har kjørt den helt fint på 11x200 med 1.7V, men jeg har 400Mhz ram.

Da jeg hadde 333mhz ram kom jeg aldri høyere enn det du er nå, med 2.0V vel å merke. tror jeg hadde dårlig ram og HK.

Det kommer vel noen hit som har klokket denne prosessoren skikkelig hardt, å det er gøy å se hva de har klart å presse ut av den. :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt treg, men jeg slenger meg med.

Fikk meg akkurat en 2800+, den var kjip å klokke, dvs at det trynet helt på FSB 195, fikk den stabil på 192, med en Vcore på 1.75.

Temperaturen er fra 50-56 grader med ei CM Jet 4 vifte.

Ellers trenger man vel ikke tenke på temp før det tipper over 60, og det er vel kanskje ikke noe krise før man kommer opp i 70, men da bør man få ut fingeren å kjøpe ei ny vifte/kjøling ;)

Lenke til kommentar
tror jeg ikke kan få tak i en bedre vifte en den jeg har nå...! :D

Kjølepastaen er også veldig fin AS5 og vifta er en volcano 12 extreme... som kjører på 6000rpm

serriøst?

kjører du vifta på fullt?

Har samme kjøleren, og på fult høres det ut som PC'n skal lette for f*** :p

Temperaturen stiger ikke så altfor mye ved å sette ned til 3500 rpm... snakk om et 3-5 grader her hos meg.. og ja.. jeg har klokket relativt mye.

En AMD XP 2400 på 2000 MHz standard har jeg klokket opp til 2400 MHz med 1,8 Vcore... Kan sette opp til 1,9 Vcore og kjøre på 2500 MHz også, men da kan det bli litt varmt.. Men nå som vinteren virkelig setter inn snart skal jeg nok kjøre på 2500 MHz..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...