Gå til innhold

Elitegroup G551 og G553

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har nettop fått min 551 og må si meg overrasket fornøyd over den, foreløbig... Skjermen er fantastisk, oppløsningen på 1400*1050 passer perfekt!

du kommer nesten garrantert å angre om du kjøper 553 med mye lavere oppløsning, det blir rett og slett for "386 aktig" ;)

Lenke til kommentar

Hei, tenkte jeg kunne spørre i denne tråden her.

Jeg står litt fast om dagen. Er veldig nær ved å bestille Elitegroup G551 D1700, men ser også på Tundra 1556X som et godt alternativ. Jeg er student, og trenger en PC som tåler en støyt, og som ikke blir veldig fort utslitt. Tenker da på knappene på tastatur, og lokket(hengslene) osv.

Jeg ser jo at jeg vil få litt mer for pengene dersom jeg velger Elitegroup pc'en.

Forskjellene jeg kan se:

-EG har bedre oppløsning på skjerm

-EG har mulighet for 2GB ram, mot Tundras kun 1 GB

-EG har bedre skjermkort, tror jeg...

-Tundraen har raskere WLAN

Ja, har dessverre hørt at kvaliteten på begge disse egentlig, ikke er av beste slag. Kan noen som har disse pc'ene si noe om det? Er kvaliteten så dårlig at jeg burde avstå fra å kjøpe. og finne et annet merke? Isåfall må jeg vel ned endel på specs?

Takk

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 551 i over ett år og er veldig fornøyd med den. Oppløsningen er super og maksinen er batterigjerrig.

Uansett så var det to ulemper: Viftestøy og "knirking" fra tastaturet. Men igår fikk jeg den tilbake fra Multicom etter gratis garantiutbedring, og vips så var pc'en perfekt! Ingen viftestøy og ingen knirking lenger.

Jeg må si at du skal lete lenge for å finne andre bærbare pc'er til samme pris med samme spesifikasjoner.

Vil anbefale å kjøpe 551 evt 556 til alle.

Lenke til kommentar

min er jo så og si lydløs under vanlig bruk (surfing, word, etc) Jeg har faktisk bare hørt viften på den 5-6 ganger (hatt den i en liten uke da)...

Tastaturet er også av den nye oppgraderte typen og er superdupert :)

Jeg kan nesten garrantere at det ikke finnes bedre kjøp en 551 i prisklasse under 10k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...