sveggi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg klarer ikke å formatere, jeg setter i xp cd'en så er det som om jen "reinstallerer" windows, men alt det gamle dritten på hardisken er fortsatt her. Jeg må vell boota fra xå cden for å formatere men jeg kalrer det ikke, det er ikke bare å sette i cd'en å restarte pc'en? Pliiiiiiiiis hjelp jeg er helt blank på området og trenger DESPERAT hjelp Mvh Sveggi Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Når du setter inn XP cdn og starter på nytt vil den boote fra cd og da kan de velge å formatere disken før du installerer på nytt. Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Nei, når jeg restarter booter den ikke fra cd'en.. Den går bare inn i windows xp som vanlig.. når du restarter maskinen som valig eller skrur den på for den slags skyld, dette skjer.. bare som en helt normal rebooting Hva søren er gale????? Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Da må du velga at maskinen skal prøve å boote fra cd før den skal prøve å boote fra harddisk. Det må du gjøres i BIOS. Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvordan går jeg inn i BIOS da? Jeg kan ingenting om dette Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Når maskinene starter på nytt må du trykke F8 eller Delete for å komme inn i BIOS. Ofte står det på skjermen med engang etter du har starta maskinene: "Press Delete to enter BIOS" e.l. Inne i BIOS ett sted finner du BOOT SETTINGS der kan du velge hvilke enheter (cd-rom/hardisk/../) som det skal bootes fra først/hvilken rekkefølge. Da velger du det slik at CD-Rom står øverst, slik at maskinen prøver å boote fra cd-rom først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå