Gå til innhold

Jeg klarer ikke å formatere, hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å formatere, jeg setter i xp cd'en så er det som om jen "reinstallerer" windows, men alt det gamle dritten på hardisken er fortsatt her.

Jeg må vell boota fra xå cden for å formatere men jeg kalrer det ikke, det er ikke bare å sette i cd'en å restarte pc'en?

Pliiiiiiiiis hjelp jeg er helt blank på området og trenger DESPERAT hjelp :cry::cry:

Mvh Sveggi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, når jeg restarter booter den ikke fra cd'en.. Den går bare inn i windows xp som vanlig.. når du restarter maskinen som valig eller skrur den på for den slags skyld, dette skjer.. bare som en helt normal rebooting :cry::cry:

Hva søren er gale?????

Lenke til kommentar

Når maskinene starter på nytt må du trykke F8 eller Delete for å komme inn i BIOS. Ofte står det på skjermen med engang etter du har starta maskinene: "Press Delete to enter BIOS" e.l.

Inne i BIOS ett sted finner du BOOT SETTINGS der kan du velge hvilke enheter (cd-rom/hardisk/../) som det skal bootes fra først/hvilken rekkefølge. Da velger du det slik at CD-Rom står øverst, slik at maskinen prøver å boote fra cd-rom først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...