meastp Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei... Fant en rekke "guider" til hvordan man kan få DC++ til å fungere på linux med wine. Jeg får DC++ til å fungere, men om jeg velger download eller noe som har noe med det å gjøre (get filelist, f.eks), får jeg en feilmelding, og DC++ avslutter. Noen med idéer? (fra .wine/config) [AppDefaults\\nhldaemn.exe\\DllOverrides] "msvcrt" = "native" "msvcrt40" = "native" "crtdll" = "native" "imagehlp" = "native" "rnaph" = "native" [AppDefaults\\DCPlusPlus.exe\\DllOverrides] "*" = "builtin, native, so" "comctl32.dll" = "native" "riched20.dll" = "native" # [/wineconf] (dcplusplus.xml) <?xml version="1.0" encoding="windows-1252" standalone="yes"?> <DCPlusPlus> <Settings> <Connection type="string">DSL</Connection> <DownloadDirectory type="string">/home/meastp/DC++/download/</DownloadDirectory> <Nick type="string">[NGT]meastp</Nick> <Server type="string">80.202.64.9</Server> <Font type="string">MS Shell Dlg,-11,400,0</Font> <MainFrameOrder type="string">0,1,2,3,4,5,6,7,8,9</MainFrameOrder> <MainFrameWidths type="string">150,279,250,75,75,175,100,200,50,75</MainFrameWidths> <HubFrameOrder type="string">0,1,2,3,4,5</HubFrameOrder> <HubFrameWidths type="string">100,75,75,100,75,100</HubFrameWidths> <SearchFrameOrder type="string">0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10</SearchFrameOrder> <SearchFrameWidths type="string">339,100,50,80,384,73,70,150,80,100,125</SearchFrameWidths> <FavoritesFrameOrder type="string">0,1,2,3,4,5</FavoritesFrameOrder> <FavoritesFrameWidths type="string">200,290,125,100,100,125</FavoritesFrameWidths> <HublistServers type="string">http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2</HublistServers> <QueueFrameOrder type="string">0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11</QueueFrameOrder> <QueueFrameWidths type="string">166,300,75,110,75,200,200,75,200,200,100,125</QueueFrameWidths> <PublicHubsFrameOrder type="string">0,1,2,3</PublicHubsFrameOrder> <PublicHubsFrameWidths type="string">200,290,50,100</PublicHubsFrameWidths> <FinishedOrder type="string">1,0,2,3,4,5,6,7</FinishedOrder> <FinishedWidths type="string">153,110,290,125,80,80,80,80</FinishedWidths> <TempDownloadDirectory type="string">/home/meastp/DC++/download/</TempDownloadDirectory> <ConfigVersion type="string">0.401</ConfigVersion> <ConnectionType type="int">1</ConnectionType> <InPort type="int">4000</InPort> <Slots type="int">4</Slots> <AutoFollow type="int">1</AutoFollow> <ClearSearch type="int">1</ClearSearch> <FullRow type="int">1</FullRow> <BackgroundColor type="int">16777215</BackgroundColor> <TextColor type="int">0</TextColor> <UseOemMonoFont type="int">0</UseOemMonoFont> <ShareHidden type="int">0</ShareHidden> <FilterMessages type="int">1</FilterMessages> <MinimizeToTray type="int">1</MinimizeToTray> <OpenPublic type="int">0</OpenPublic> <OpenQueue type="int">0</OpenQueue> <AutoSearch type="int">1</AutoSearch> <AutoAutoSearchString type="int">0</AutoAutoSearchString> <TimeStamps type="int">0</TimeStamps> <ConfirmExit type="int">0</ConfirmExit> <IgnoreOffline type="int">1</IgnoreOffline> <PopupOffline type="int">1</PopupOffline> <ListDuplicates type="int">1</ListDuplicates> <DownloadSlots type="int">0</DownloadSlots> <MaxDownloadSpeed type="int">0</MaxDownloadSpeed> <LogMainChat type="int">0</LogMainChat> <LogPrivateChat type="int">0</LogPrivateChat> <LogDownloads type="int">0</LogDownloads> <LogUploads type="int">0</LogUploads> <StatusInChat type="int">1</StatusInChat> <ShowJoins type="int">0</ShowJoins> <PrivateMessageBeep type="int">0</PrivateMessageBeep> <PrivateMessageBeepOpen type="int">0</PrivateMessageBeepOpen> <UseSystemIcons type="int">1</UseSystemIcons> <PopupPMs type="int">1</PopupPMs> <MinUploadSpeed type="int">0</MinUploadSpeed> <GetUserInfo type="int">1</GetUserInfo> <UrlHandler type="int">0</UrlHandler> <MainWindowState type="int">1</MainWindowState> <MainWindowSizeX type="int">1077</MainWindowSizeX> <MainWindowSizeY type="int">732</MainWindowSizeY> <MainWindowPosX type="int">141</MainWindowPosX> <MainWindowPosY type="int">86</MainWindowPosY> <AutoAway type="int">0</AutoAway> <SmallSendBuffer type="int">1</SmallSendBuffer> <SocksResolve type="int">1</SocksResolve> <KeepLists type="int">0</KeepLists> <AutoKick type="int">1</AutoKick> <QueueFrameShowTree type="int">1</QueueFrameShowTree> <CompressTransfers type="int">1</CompressTransfers> <ShowProgressBars type="int">1</ShowProgressBars> <SFVCheck type="int">0</SFVCheck> <AutoUpdateList type="int">1</AutoUpdateList> <FinishedDirty type="int">1</FinishedDirty> <QueueDirty type="int">1</QueueDirty> <AntiFrag type="int">0</AntiFrag> <MDIMaxmimized type="int">0</MDIMaxmimized> <NoAwayMsgToBots type="int">1</NoAwayMsgToBots> <SkipZeroByte type="int">1</SkipZeroByte> <AdlsBreakOnFirst type="int">0</AdlsBreakOnFirst> <TabCompletion type="int">1</TabCompletion> <OpenFavoriteHubs type="int">0</OpenFavoriteHubs> <OpenFinishedDownloads type="int">0</OpenFinishedDownloads> <HubUserCommands type="int">1</HubUserCommands> <AutoSearchAutoMatch type="int">1</AutoSearchAutoMatch> <DownloadBarColor type="int">3620045</DownloadBarColor> <UploadBarColor type="int">5614135</UploadBarColor> <LogSystem type="int">0</LogSystem> <LogFilelistTransfers type="int">1</LogFilelistTransfers> <AutoSearchExact type="int">1</AutoSearchExact> <SendUnknownCommands type="int">1</SendUnknownCommands> <TotalUpload type="int64">2831152918</TotalUpload> <TotalDownload type="int64">2452211879</TotalDownload> </Settings> <Share> <Directory>/win/f/Filmklipp</Directory> <Directory>/win/e/Imagefiler</Directory> <Directory>/win/e/Setupfiler</Directory> <Directory>/win/f/Filmer</Directory> <Directory>/win/d/Lydklipp</Directory> <Directory>/win/d/Hørespill</Directory> </Share> </DCPlusPlus> Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Mulig å dele denne feilmeldingen med oss? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan du starte DC fra konsollet (wine path-to-dc++), og paste meldingene du får her? Helst i [ C O D E ] [ / C O D E ] rammer Den feilmeldingen hadde vært grei ja Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Feilmeldingen er "standard", en liknende har jeg også sett på windows... Den skriver derimot til en tekstfil: exceptioninfo.txt Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Skulle ønske de kunne portet dc++ til linux så man slipper å bruke wine. Dcgui er en helt greit dc-klient, men dessverre er det mange ting med den som gjør at ikke alle hubber godtar den (det at man kan stille på upload osv.). Er det planer om å porte den til linux? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Så lenge man ikke skrur på limitern i DCgui (eller hva nå den heter nå) så pleier det ikke å være noe problem siden det står ganske klart i taggen. Jeg har ikke brukt den stort, men har ikke blitt kicka fra en hub for å ikke bruke DC++ heller. edit: dessuten er ikke huber som sparker deg ut pga annen klient noe sted å være heller Endret 5. oktober 2004 av Bøb Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Så lenge man ikke skrur på limitern i DCgui (eller hva nå den heter nå) så pleier det ikke å være noe problem siden det står ganske klart i taggen. Jeg har ikke brukt den stort, men har ikke blitt kicka fra en hub for å ikke bruke DC++ heller. edit: dessuten er ikke huber som sparker deg ut pga annen klient noe sted å være heller Vel, det har skjedd med meg mange ganger, til tross for at jeg har på tag og ikke har jeg limitert noe heller. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvis det er huber som du er veldig interresert i å være i, så må du vel i så fall ta kontakt med op'ene der og prøve å forklare at dcgui ikke er noe snusk. Ville tro det finnes endel argumenter på forumene til dcgui Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Vel... det der så vanskelig debugbart ut uten kildekoden... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ja, kanskje jeg maa bite i den raatne spinaten og heller gaa for dcgui... Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 bruk; dcgui-qt binaries og source alt mulig... apt-get install dcgui-qt pacman -S dcgui-qt Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Lurer på... DC++ er GPL, ja? Hvor vanskelig kan det være å porte det? Noen som faktisk vet om forsøk/har sett koden? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg hentet ned koden nå, skal bare få inn winelib så skal jeg se hva som er mulig. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 EDIT: meg er galen og laster ned kildekoden... Ser ikke sååå ille ut da. Snakk om STABLE ( v. 0.401 ). Og ja, det er GPL. Noen her som har lyst til å hjelpe til? Helst noen som kan litt mer om cplussplussing enn meg... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 I følge Compile.txt ser det ut som fyren har rota en del rundt med koden. Venter fortsatt på winelib, men tror muligheten er liten. Forøvrig fant jeg et annet prosjekt på nettet som porter dc++ til gtk. Problemet er bare at det er pre-alpha ennå, og ingen filer er releaset, skal være noe kode i cvs though. http://linuxdcpp.berlios.de/ Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 det er jo mange som ønsker DC++ til linux.. rart dersom ingen har fosøkt ordentlig før, egentlig... Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Sist gang jeg så på koden, så var den ikke akkurat nydelig... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Finst ikke det egen versjon av DC til Linux da? Eller tar jeg feil av Linux og Mac nå..? Endret 5. oktober 2004 av Luzifer Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det finnes egne DC klienter til både linux og mac, men DC++ er windows-only. Windows DC++ koden skal være litt problemfull å få kompilert i windows, og da er det nær sagt umulig i linux. Så så jeg på cvs koden til linuxdcpp, men var mest bare rot der, en haug makefiles som mangler bl.a. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Ang. porting av DC++ til linux, det er noe på gang i DC++ forumet //Edit: Her er det også noe på gang. Endret 6. oktober 2004 av Leroy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå