paipai Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg bare sier ifra om at: vist man bestiller en tjeneste hos www.jambanorge.no eller fra MTV (ukeblader osv) Etter man har betalt 6.- for en Ringetone (billig) Begynner man å abonere på dette drittet.... (man får sms på mobilen om tilbud ) dette koster 20 kroner pr mld man får.....å jeg fikk 3 om dagen.. Jeg ringte til Telenor mobil (med en gang jeg sa hva jeg trodde var årsaken til en sånn høy regning) sa han mannen på telenor: åå nei...ikke jamba..dette er et problem vi har hatt mye om....... Endret 5. oktober 2004 av paipai Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 For noe dritt . Bra du advarer oss! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Gjorde den tappen jeg også. Men fikk stoppet det raskt. Betalte heller 30 kr for en kul drage bilde til min T610. Men så leste jeg at man må abonnere og da stoppet jeg det raskt. Så som paipai sier, holdere for gudskyld unna. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jamba Norge finnes ikke mer Leste en artikkel om det får ikke lenge siden, men jeg finner den ikke nå Hvis du ser på en Jamba reklame, så ser du at du ikke lenger kan benytte tjenestene fra Norge! Lenke til kommentar
Magsf Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hvordan avbestiller du disse meldingene da ? Lenke til kommentar
Algron Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 STOPPER REKLAME:Jamba lurer mobilkunder Av Marte Ottemo 21.09.04 08:43 Jamba reklamerer for ringetoner med et animert neshorn som gjør utfordrende dansetrinn til ringetonemusikk. Nå anklages selskapet for å lure kundene sine. Forbrukerombudet har mottatt flere klager over selskapets markedsføring av mobiltjenester, og vil nå stoppe reklamesendingene helt. Reklamene har gått blant annet på TV3 og MTV, og gir inntrykk av at du kan bestille én enkelt ringetone eller animasjon ved å sende en sms til Jambas kortnummer. I realiteten kjøper du et abonnement på fem ringetoner eller animasjoner til en pris på totalt 30 kroner. At det dreier seg om fem og ikke én ringetone blir kun opplyst i en glidende tekst med liten font nederst på skjermen. Klagerne reagerer på at Jamba ikke opplyser om dette tydelig nok. Forbrukerombudet har konkludert med at dette er villedende markedsføring, og ber om at all visning av de aktuelle tv-reklamene stoppes umiddelbart. Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fra forbrukerombudets sider: http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=1481 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Nå har de begynt å sende på TV Norge. Denne gangen med en tydeligere villkår-tekst under, som ikke beveger seg. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har fått en melding daglig i ca 3uker nå.. og idag skrev jeg stopp! til dem å da fikk jeg 7-8HELT LIKE mld! 20krganger7ganger5=560kr! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 De kommer til å få seg en real smell når noen nøster opp i dette, de bør bøtelegges til konkurstilstand Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er sant, så det på MTV i helgen, og ingen Jamba Norge mer.. Holdt på å bestille her en dag også.. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Det står jo en stjerne på 6 kr/pr tone (6 kr/pr.tone*). Det burde kanskje ringe en bjelle, da pleier det alltid å være vilkår. Synes Jamba lurer kundene, men på en måte ikke også. Når dere leser for eksempel at k700 koster -49 kr* (etterfulgt av en stjerne), tror dere på dere at dere får mobilen for 49 kr da? Nei, dere vet jo at man må ha abonnement. Så dere som har bestilt en tone fra jamba i tro om at det koster 6 kr bare for en tone så synes jeg ikke dere har vært oppmerksome nok. Og nei, jeg er ikke tilhenger av jamba Har aldri bestilt noe derfra heller. Endret 5. oktober 2004 av Simen_1987 Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det står og har alltid stått i reklamen at du er nødt til å bestille et visst antall meldinger/tjenester fra JAMBA norge. Så de lurer på en måte ikke forbrukerne; det er bare forbrukerne som rett og slett er for umerksomme... Les alltid hele reklamen Særlig hvis det er en stjerne slik som Simen_1987 sier. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hm. Til og med jeg, som nesten aldri ser på TV (og når jeg gjør det, er det fint lite MTV det går i), har fått med meg at man må abonnere, og at abonnementet ikke kan avsluttes før man har fått meldinger for 30kr. Hva skal egentlig folk klage over? At de ikke har lest villkårene bra nok? Lenke til kommentar
Olaff Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Han som fant opp jamba må være like stygg og imporsliten som den stygge feite neshorent på reklamen dems... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Det er goft å høre at jamba har forsunnet fra det norske markedet. Gud som jeg hater reklamene deres! Håper de blir nødt til å fjerne de helt. Et problem er at MTV og TV3 ikke er norske kanaler. Endret 5. oktober 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
MC60 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hvordan avbestiller du disse meldingene da ? skriver "stopp" til 2011. Enkelt Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Det der så nå jeg for et år siden da. Står klart og tydelig med små skrift nede. Men man blir gal av å se det jævla gnålet gang på gang på MTV. god nok grunn til å la være se på den jævla kanalen. Endret 6. oktober 2004 av XeRam Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har fått en melding daglig i ca 3uker nå.. og idag skrev jeg stopp! til dem å da fikk jeg 7-8HELT LIKE mld! 20krganger7ganger5=560kr! Står d ikke 6kr* (MAX 30 kr) ? I reklamen altså. Krev å få pengene tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå