Poby Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei, Etter at disken på min gamle Thinkpad 600 gikk fløyten, har jeg kjøpt en ny 40GB til den. Nå skjer det rare ting: Jeg booter fra W2000-CD, og installasjonsprogrammet går knirkefritt; disken blir formatert og W2000 installért. MEN: Når jeg så skal reboote, vil ikke maskina lese fra disken, den sier bare noe om I/O error. Har sjekket BIOS for oppstartsekvens, alt i orden der. Har noen opplevd noe lignende? Mvh, Poby. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Usikker på hvor gammel den laptopen er, men er du sikker BIOSen støtter så store disker? Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei! Kan det være jumper-settingen på harddisken som ikke står korrekt? tommelomsk Lenke til kommentar
Poby Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei igjen. BIOS'en må vel støtte diskstørrelsen, siden jeg får installért W2000...? Det er heller ingen jumpere på disken. Og hvis jeg prøver å reinstallére W på nytt, sier programmet at W allerede er installért. Så det ser ut som om alt har gått bra. PC'en skjønner det bare ikke!-) Poby Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dersom BIOS eldre enn v1.15 så "støttes ikke windows 2000". Vet ikke hva som ligger i dette, men ny bios er alltid en idè før man oppgraderer hardware på eldre maskiner --> http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/DSHY-3VRJPK.html DrE Lenke til kommentar
Poby Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ja, selvsagt skulle jeg gjort det først... Jeg glemte forresten å si at W2000 allerede har vært installért på maskinen, på den gamle, nå ødelagte disken. Men selvsagt, det kan være at BIOS'en må oppgraderes for at PC'en skal se disken som oppstartsdevice el.l. Men det er nå litt rart allikevel, da. Poby Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Ved søk på "Thinkpad 600 + 40GB" får man flere treff, så jeg er ikke i tvil om at diskstørrelsen støttes. DrE Lenke til kommentar
Poby Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har også prøvd å sette inn disken i et USB-kabinett, men har selvsagt ikke klart å få IBM'en til å boote fra den... Poby Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tviler på at såpass gammel maskinvare støtter boot fra usb, men... man kan jo aldri være 100% sikker. DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå