whoi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Nå har binary's kommet ut til Doom 3. Noen som har prøvd dem enda? Link her. Jeg kommer til å teste det så fort jeg får tid, men det blir ikke nødvendigvis i dag. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Fikk ikke startet det. Må fikse ATI-driverene. (Huff!). Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Strålende. Nå mangler jeg bare spillet og hw som takler det Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Stod noe om at ATI driverene ikke var støttet intill videre. Får vel vurdere å skaffe meg ny pc da... 650 mhz troooor jeg ikke holder... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Strålende. Nå mangler jeg bare spillet og hw som takler det Da er du jo godt på vei Stod noe om at ATI driverene ikke var støttet intill videre. Det er vel heller ATI driverne som ikke støtter Doom3. Men ATI påstår at de skal fikse det. Kan jo håpe! Endret 5. oktober 2004 av Blurpy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Var jo snakk om at ATI skulle fikse driverene sine... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Var jo snakk om at ATI skulle fikse driverene sine... Den er like morsom hver gang Seriøst though, jeg håper at de får gjort noe drastisk, på vegne av alle som har et ATI kort. Jeg kommer iallefall aldri til å kjøpe ett før det eventuelt skjer. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 ATI og linux er en svært dårlig kombinasjon. Glad jeg ikke har ATI-kort på laptop'en. Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Vel jeg fikk ikkeno lyd jeg da Har et lydkort med navnet Intel-AC'97 Audio Controller som er innebygd i hovedkortet. Noen som har hatt det samme problemet her kanskje? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg testa nettopp Doom 3 på maskinen min. Satt innstillingene til 800x600 medium detaljer. Så ut til å virke ganske greit på min xp2100+ med 512mb ram og gf4 ti4400 maskin. La ikke merke til noen grafikk feil eller lydproblemer. Jeg spilte bare rundt 30-40 minutter, så jeg rakk ikke å komme til noe særlig action. Men førsteinntrykket til linux klienten var bra! Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Lasta ned linux demoen og testet litt. Klienten virka strålende rent bortsett fra kravet om 24bpp og ingen 5.1 (eller ALSA...) lyd. Hardware'n min, derimot, ligger litt tynt an om jeg skal spille dette. Ble litt lei av lange pauser for å åpne dører, lange loading tider og generellt mye swapping-helvete. Trenger litt mer enn 256MB med RAM tror jeg Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Noen som tror at det går med: 650 mhz P3 348 MB RAM Geforce 2 MX pci 32 MB (dette vet jeg funker på lav oppløsning - en venn av meg har ca. samme kort og det funker) ja jeg vet at prosessoren er *litt* under pari... *pliiiis* si at det går... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 "Det går." Sånn, jeg sa det, men jeg tror jeg tar feil. Jeg har mer tro på HL2 på den maskinen, selv om det kanskje kommer til å holde hardt... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Min? Ikke på tale. HL 2 er DirecX => kommer 90% sikkert aldri til å komme for linux bortsett fra som server. Og nei, jeg gidder ikke legge inn windows for å spille... Man velger bil først (Linux), og så hjul (ID software) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Systemkravene for Linux-klienten er lavere enn i Windows (1,5Ghz mot 1 Ghz i Linux, 384 mot 256 i Linux), så du har kanskje et lite håp om å kunne kjøre spillet. Registrerer formuleringen av setningen som sier at fglrx-driveren ikke fungerer. "Eventually" er et ganske godt begrep, for hvem vet når ATi begynner å gjøre noe med de miserable linux-driverne. Jeg synes de heller skal prioritere Linux fremfor OS X! Markedsandelen taler vel i Linux' favør(?). Det er positivt at Anandtech har testet Nvidia-kort mot de tilsvarende ATI-grafikkortene. For å si det mildt så var resultatene en jævlig hard spark i baken på ATi (med tanke på at et low-end/mid-range Nvidia-skjermkort som oftest knuser x800...). Det blir iallfall spennende å se hvilke følger dette får for driverutviklingen, men en skal ikke se bort ifra at ATi roser fglrx-driveren opp i skyene og sier at testene ble utført på en urettferdig måte... Eventuelt så¨holder de kjeft og later som om ingenting har skjedd... Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ATI skryter av å ha satt sammen et nytt team for å utvikle drivere til linux, så det kommer sikkert store forbedringer om kort tid. Personlig liker jeg aldri monopollignende tilstander, så jeg håper ATI får fart på sakene. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Min? Ikke på tale. HL 2 er DirecX => kommer 90% sikkert aldri til å komme for linux bortsett fra som server. Og nei, jeg gidder ikke legge inn windows for å spille... Man velger bil først (Linux), og så hjul (ID software) Beklager, men jeg hørte noen som snakket om at det skulle komme native til Linux... My bad. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Min? Ikke på tale. HL 2 er DirecX => kommer 90% sikkert aldri til å komme for linux bortsett fra som server. Og nei, jeg gidder ikke legge inn windows for å spille... Man velger bil først (Linux), og så hjul (ID software) Beklager, men jeg hørte noen som snakket om at det skulle komme native til Linux... My bad. Hmm.. kansje de har "libaryfisert" directX, sånn at de lett kan skrive om denne backenden som står for komunikasjon mellom directX og grafikkmotoren. Slik at de "lett" kan kode om for Linux/mac. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 http://cgi.riblet.plus.com/petition.php <---- En underskriftskampanje for å få Valve til å porte HL2 til Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå