Dwagon Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 har lurt på noe lenge.... funker det å kutte av en P-ATA kabel slik at den blir kortere enn 45cm, slik at de kan få plass i et meget trangt kabinett. og fungerer det å flytte på disse kontaktene som er montert og er de vanskelige å montere. Og kan man ta en skalpell og skjere "mellom" kabelbanene slik at den blir en slags rund kabel? jeg risikerer vell ikke å ødelegge diskene hvis kabelen er litt fubar? hvis teksten ble "litt" forvirrende har jeg skrevet mine spørsmål en gang til 1: kan man forkorte p-ata kabel? 2: kan man flytte pluggene på en p-ata kabel? 3: kan man "lage" rund kabel av vanlig flat p-ata? 4: Vil kabelen virke etter dette? 5: Vil Diskene virke etter dette? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 å lage rund kabe går greit, men pass på, for jeg har sikkert herpa 5 floppy-kabler, mens jeg bare har fått en til å fungere.. Jeg tviler sterkt på at man kan ødelegge hd'ene ved dårlig kabel, men jeg er ikke helt sikker... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvis det er 40-leders kabel (til CD /DVD) så bør det gå. Men det vanlige til disker i dag er 80-leders kabel, og den bør du ikke begynne å rote med. Tror ikke du får noe av det du nevner til å fungere. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Mente da det lå en guide for å lage runde P-ATA kabler her eller på ok.no? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) @hårek: er nokk 80leders... @_StatuS_ : hmmm... ok.no skjekke.... edit: fant guide på ok.no :mekke rund kabel sjøl guide edit2: den guiden var ikke noe bra... Endret 5. oktober 2004 av Dwagon Lenke til kommentar
ABautz Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du kan i allefall ødelegge deta på harddisken ved at en eller flere ledere er kortsluttet/brutt. Hilsen Alexander Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 har lurt på noe lenge.... funker det å kutte av en P-ATA kabel slik at den blir kortere enn 45cm, slik at de kan få plass i et meget trangt kabinett. og fungerer det å flytte på disse kontaktene som er montert og er de vanskelige å montere. Og kan man ta en skalpell og skjere "mellom" kabelbanene slik at den blir en slags rund kabel? jeg risikerer vell ikke å ødelegge diskene hvis kabelen er litt fubar? hvis teksten ble "litt" forvirrende har jeg skrevet mine spørsmål en gang til 1: kan man forkorte p-ata kabel? 2: kan man flytte pluggene på en p-ata kabel? 3: kan man "lage" rund kabel av vanlig flat p-ata? 4: Vil kabelen virke etter dette? 5: Vil Diskene virke etter dette? Har sett noen billigkabler og de kontaktene kan du faktisk ta fra hverandre på noen kabler, da er det bare å feste de ett annet sted på kabelen for så å kappe av det overflødige. Det å lage runde kabler går ann, men som sagt med 80kabels kablene så blir et trangt så jeg ville vel kjøpt en ny kabel istendenfor. Er du heldig virker kablene, er det kortslutning fordi du har skrapt av isolasjon eller montert kontakten feil så kan harddisken gå i dukken. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg har tidligere laget runde kabler av flate ved å la dem være som de er (dvs ikke kutte mellom) og istedet vri dem og legge på tape rundt. De blir litt stive, men de funker alle sammen. Endret 5. oktober 2004 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå