Gå til innhold

noen Word guruer her?

bOMS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver på å jobber med et dokument hvor jeg får tekst av ganske mange andre som har skrevet hver sin del. Og det kommer stadig inn nye innlegg. Så for at formatet skal holde seg mer riktig så ønsker jeg å legge inn en komando på slutten av hver del som sier at det ikke skal stå mer på den siden, men teksten fortsetter først på neste side.

Hvis noen forstår hva jeg mener, jeg håper ihvertfall på å få litt hjelp siden det hadde gjort jobben min litt enklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merk bkstaven/ teksten trykk Ctrl+d velg senket skrift.

XenZor

Eh... Nei. Hvis du skal skrive kvadratmeter eller sette inn potensen til et tall skal du ha hevet skrift og ikke senket. Senket skrift brukes for eksempel til kjemiske betegnelser, for eksempel H2O.

Er det mulig med hevet/senket skrift i forumet? Med hvilken tag da ev.?

Lenke til kommentar

XenZor

Eh... Nei. Hvis du skal skrive kvadratmeter eller sette inn potensen til et tall skal du ha hevet skrift og ikke senket. Senket skrift brukes for eksempel til kjemiske betegnelser, for eksempel H2O.

Pokker.. Da vet jeg hvor jeg fikk feil i Datakort testen.... :p

Lenke til kommentar

XenZor

Leste visst ikke innlegget grundig nok. :blush:

Men oppskriften er den samme, nesten.

XenZor

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
m² kan også skrives med alt+0178 (bruk Num Lock)

(eller du kan finne det lille 2-tallet på tegnkartet: start/programmer/tilbehør/systemverktøy/tegnkart)

men det er vel bare tredje eller fjerde potens som er mulig å skrive med ascii tegnsettet?

³-tredje viste det seg å være alt + 0179

man kan også skrive ° ved å bruke alt + 0176, og den fungerer bra til gradetegn også.

Men er det ikke en formelfunksjon med word? Det blir selvfølgelig litt bortkastet når man skal bare skrive i andre eller tredje potens, men med litt mer kompliserte matematiske stykker er det greit å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...