Gå til innhold

Fikse avkappet kabel, Z-680 "controle pod"

Anbefalte innlegg

har nå manna meg opp til og skru opp kontrollenheten (har samma anlegget) d er flere ledninger med samme farger :wallbash: men det skal vel være mulig og få ordna på et vis vet sånn ca hvor alle ledningene skl (orka ik måle alle nå).. hvis du får tak i kontakten kan jeg gjøre et forsøk for dg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så på prisen på anlegget, skjønner hvorfor du er så hypp på å få mekka det, men jeg tro lydbildet blir FØ**A når du deler lyden ut til begge settene...

Tror nok det skulle funke å fikse det, bare få skjema over hvor du skal ha hvilke ledninger og litt tålmodighet til lodding og måling av hvilke fargede ledninger som går til hvilke høyttalere etc. Har et lite 2.1 system fra logitech som det er FEIT nok lyd i til et 8 kvm hybel rom....

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg har ikke tenkt til å kople begge settene sammen. Jeg hadde tenkt meg å ha den ene settet i stua, og det andre på datarommet mitt.

I følge den tråden som jeg henviser til, så var det visst ikke noe kvalitetstap ved sammenkopling av to sett, tvert imot. Det er til å med en som har koplet sammen 3 sett. 15.3 lyd!

Skal snuse etter en 15-pins d-sub kontakt jeg!

Endret av Clint
Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering:

Da har jeg fått svar fra amerikaneren. Han kunne ikke fikse kabelen min siden jeg hadde sendt inn kabeldelen med d-sub kontakten på (Logitech er smarte!) Dette fordi han ikke kunne vite hvilke av de 15 lederne i kabelen som skulle koples på de ulike 15 pinnene på kontakten.

Uansett, så ville han gjerne kjøpe/bytte til seg kontrollenheten min. Han kunne gi meg en kabelsplitter(slik at jeg kan bruke begge høytalersettene på en gang), og noen penger imellom. Men jeg føler at jeg har mer enn nok "trøkk" nede i stua, og kunne heller tenke meg å ha to separate sett.

Hmm. Må gå i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sjer det noe her?

Uansett. Måten du skal gjøre dette på er å få tak i en d-sub kontakt og begyne på et veldig tidkrevende arbeid:

Mål på en av de pinnene på den fungerende d-sub og finn ut hvor den ender hen(høyttaler 1 : L, R | hyttaler 2 : L,R OSV ETC) Når du finer ut hvor en ender, så må du måle fra de samme stedet (eks: høyttaler 3: R) på det ødelagte settet og finne ut hvor den kommer ut i den avkappede kabelbunten. Da vet du hvor høyttaler 3 : R skal koples på D-sub og du vet hvilken kabel det er, da er det bare og lodde og så starte med å finne neste kabel. Det blir jo mindre og mindre jobb for hver gang og til slutt er alle utenom en eliminert! Da loddder du på den siste og VOILA du har to fungerende sett. Det vil sikkert ta noen timer men til et sett som koster 4000 kr ca så er det verdt det!!

lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...