Clint Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Hei! Er det noen der ute med elektrokunnskap? Jeg fikk et splitter nytt sett med Z-680 høytalere fra Logitech. Dette fordi jeg reklamerte på dirrelyd i subbkassa. Forutsetningene for å få nytt sett, var at jeg kuttet kabelen på kontrollenheten, og sendte inn den avkappede kabelen, samt fjernkontroll. Dette gjør jo det "ødelagte" settet ubrukelig. Jeg fikk beholde resten av settet.(5 høytalere og subb) Det jeg nå lurer på, er om det er mulig å få fikse den kontrollenheten jeg har(den med avkappet kabel), slik at jeg kan bruke det settet jeg har til overs. Kabelen som satt på kontrollenheten likner på en D-sub kabel, og har d-sub utgang(eller liknende). Finnes det noen som kan dette, eller noen som vet om plasser dette kan gjøres på? Kan gjerne betale for jobben... Endret 7. oktober 2004 av Clint Lenke til kommentar
|Dark| Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Bilde hadde vært fint.. Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hadde vert bra med et bilde av problemet ja.. har ikke så veldig mye peiling på elektronikk men kablesko hjelper på det meste.. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Bilde ja...Hvordan legger man ut bilder på forumet? Må det ligge ute på en server e.l.? Hvis noen gir meg et hint om hvordan man skal legge ut bilder, så skal jeg gjøre det. Kabelen består av ca 10 småledninger i forskjellige farger. I enden skal det sitte en slags d-sub kontakt(som en analog skjermkabel). Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hva mener du med "fikses"? Er det ikke volume, bass osv på den kontrollen du har kappet av? i så fall må du vel enten ha tak i en annen du kan skjøte på, eller du kan kanskje klare og koble slik at alt står på full guffe hele tiden... Kan du utdype litt hva du hadde tenkt. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 har du kontrollboksen, men har kappet av kabelen som går til subkassen, og sendt inn kabelen og den trådløse fjernkontrollen? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er korrekt! Får jeg fikset kabelen fra den amputerte kontrollenheten, så har jeg to sett(-1 stk fjernkontroll). Lenke til kommentar
Clint Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Får å spesifisere dette skikkelig; Jeg har kuttet kabelen mellom kontrollenheten)den lille boksen med alle tilkoplingsmulighetene) og subkassen. Jeg sitter altså med to sett høytalere, men får bare brukt det ene settet. Skjønner dere, eller er jeg fortsatt uklar? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Her er et bilde av den kappede kabelen. inni er det ca 10 ledere med forskjellige farger. Endret 5. oktober 2004 av Clint Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) tålmodighet og en loddebolt... burde være mulig og ordne ja. Skal sitte en d-sub av typen hunnkjønn i enden der.. Endret 5. oktober 2004 av kensyv Lenke til kommentar
Clint Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Mener du at det bare er å skaffe en d-sub hunnkontakt, og lodde alt på? Problemet er da å vite hvilke ledning som skal hvor. Mange muligheter... Jeg tror ikke at jeg fikser det med mine kunnskaper. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis du har et multimeter kan du jo maale paa den avkappede ledningen hvilke leder som gaar til hvilke pinner paa D-Sub kontakten. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Hmm.Har nok ikke gode nok kunnskaper til det. Noen som kjenner verksteder som kan ta på seg denne type oppdrag? Eller privatpersoner for den saks skyld..Er villig til å betale en del for dette. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Sendte du inn den delen med D-Sub-kontakten på? Dersom ja, korleis skal du då finne ut kva ledning som går kor i kontakten? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Tro det eller ei, men jeg forstår ikke enda helt hva du har sendt inn og sånn.. (bare kall meg inkompotent på el-stuff ja, det er ikke farlig) Du HAR forsterker til og HAR begge høyttalersettene Du HAR en (1) (trådløs) fjernkontroll Du HAR det meste av ledningen I så tilfelle, vil én fjernkontroll klare av med dele ut signaler til begge settene... bilde av ALT ved siden av hverandre?? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ja, jeg sendte inn delen med d-sub kontakten på, hvis ikke måtte jeg jo sendt inn hele kontrollenheten. Det er derfor jeg synes det er vanskelig å fikse det. Jeg kunne selvsagt avisolert den nye kontrollenheten for å se hvordan ledningene går hen, men det tar jeg ikke sjansen på. Kjedlig hvis det skulle bli reklamasjon på det nye settet. Til deg som ikke skjønner hvordan alt henger sammen: Du kan kikke på et Z-680 system. Da skjønner du det. Forsterkeren sitter i subben. Kontrollenheten er en liten boks. Den er "hjernen" i systemet, og der kopler man alle innkildene til. Videre koples denne til subkassen(forsterkeren) med en d-subkontakt. I subkassen(bak), kopler man inn alle høytalerne. At jeg bare har en fjernkontroll er ikke noe problem. Jeg kan styre systemet manuelt fra kontrollenheten...Der er det volumknapp osv...Eller jeg kan sikkert bruke den ene fjernkontrollen på begge systemene. Kan også kjøpe en fjernkontroll med opplæringsfunksjon. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har sett på settet på HW.no. Det virker litt vanskelig da. Med mindre Ljudia eller en annen butikkselger denne D-sub kontakten, kanskje uansett litt vanskelig å treffe riktige steder med loddingen.... Har dessverre ikke noen god ide og hvordan du skal gjøre det. Åpne kontrolenheten og se om det er noen indikasjoner på hvordan det burde gjøres? Og så lodde "innvendig" i kontrollenheten. casemod.. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Det virker vanskelig ja.. Må kanskje satse på å kjøpe en kontrollenhet av noen. Kanskje det er noen med et defekt system, som vil selge kontrollenheten? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Burde ha fått målt pinnekonfigurasjonen på D-sub kontakten og på de fargede ledningen. Hvis ikke så må man åpne en boks eller se om man finner konfigurasjonen på nettet. (det siste = tvilsomt tenker jeg). Hvis ikke så har jeg også Z-680, bor på skedsmokorset og har loddemuligheter, så ting kan ordnes evt, om man får konfigurasjonen + korrekt D-Sub plugg. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Takker for respons Zimon! Jeg tar kontakt med deg senere dersom det blir aktuelt. Jeg har nå søkt en del på nettet for å finne koplingsskjema. Har ikke funnet det. Men jeg fant noe som var meget interessant! Noen typer på neoseeker.com, har funnet ut at det lar seg gjøre å kople to høytalersett på en kontrollenhet! Da blir det rundt 1000W RMS! Ligger bilder av det i tråden. Rimelig rått med 10 høytalere og 2 subber ja.. Jeg har sendt mail til han som virker til å ha mest peil, han lager og selger splitterkabler. Jeg har spurt ham om han kan lodde på ny kabel på min enhet.. Tråd på neoseeker:Link Setter fremdeles pris på innspill! Edit: Elendig gramatikk Endret 7. oktober 2004 av Clint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå