Foxtrot Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg trenger den hdd'en som debian ligger på. Den ligger på en seperat hdd. Hvordan kan jeg slette debian + Lilo bootloader/meny? jeg er redd for at Lilo blir liggende igjen hvis jeg bare sletter debian. Kan noen komme med en god løsning? Jeg kjører dual-booting med winxp. Endret 5. oktober 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 bootdisk (f.eks tomsrtb) pluss dd pleier å være veldig effektivt til å slette en disk Ligger lilo på samme disk? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 For å bli kvitt lilo må du legge noe annet der i stedet. For å legge windows' bootloader der skriver du i kommandolinja i windows: fixmbr Etterpå er det bare å fjerne partisjonen debian ligger på. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 fdisk tar seg lett av LILO hvis den ligger i MBR. fdisk /mbr eller noe slikt. Bare ta riktig disk Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Boot med windows cd'en og velg recover/repair når du blir spurt om hva du vil gjøre. Da kan du bruke fixmbr. I noen tilfeller kan det være du må bruke fixboot også. Info fra Microsoft: fixmbr og Fixboot Husk at det alltid er en viss risiko for å miste data under slike operasjoner Ta backup (jeg kan i hvertfall si det...) Sp+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå