Gå til innhold

Linux på Asus M5200N

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter flere dager med mislikte forsøk om å få linux til å gå 100% feilfrit, begyner jeg å lure om det er i det heile tatt murlig å få støtte for alle funksjøner denne bærbar tilbyr under linux. :blush: Det gjælder bla WiFi ipw2200 som nekter å starte. Dvs den led som skal indikere wifi aktivitet har aldri vist noen tegn til liv etter at jeg slettet windows xp på maskin. Det samme gjælder den knappen som skal gjøre det murlig å sette bærbar i forskjælig strømsparings moduser, som senker ned på cpu hastighet, lys styrke og bremser ned harddisk. :nei:

Så jeg lurte egentlig bare på om noen av dere har en Asus M5200N og har fåt til linux på den til å fungere 100% ?.. Og kunne kanskje gi noen tips å råd. Har jeg på linux-on-laptops og diverse andre sider, men de er litt dårlig oppdatert og beskriver ikke alt.

Takk :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du er ute etter en distribusjon som skal fungerer etter installasjon kan du prøve Mandrake 10.1.

Mht ipw2200 må du huske å plassere firmware filen på riktig sted for at modulen skal kunne lastes.

Har selv ikke den bærbaren.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...