Gå til innhold

Både ATI og NVIDIA "best" i 3DMark05


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville være dumt å bruke det som det eneste grunnlaget, men det er ikke helt uten verdi. 3DMark03 viste at GeForceFX serien hadde svak DX9 ytelse og i ettertid har det vist seg at det ikke var dumt valg å styre unna FX kortene på grunnlag av dette.

 

Nå gjenstår det å se om X800XT PE vil bli noe merkant raskere i spill som kommer (shader/fillrate intensive spill).

Lenke til kommentar
Har lurt på det samme !ser x800 xt har jo 500(520)mhz og 16 pipelines,men 6800U har samme antall pipelines men bare 400mhz !

 

så et nvidia 6800 u med 500mhz på gpu skulle jo lett kjørt over ati x800xt i alle tester  ;)

Vel, 6800GT og X800Pro er ganske like når det gjelder klokke hastighet x pipelines og 6800GT kjører ikke akkurat over X800Pro i alle tester. 6800GT har da vel og merke høyere minne båndbredde som er mer viktig for dagens spill.

Som jeg har nevnt en del ganger tidligere er disse kortene ganske båndbredde begrenset med dagens spill.

Du mener GT/PRO ?X800 pro må jo ha 125mhz mere på gpu får og fylle opp for de pipelines dem ikke har(12/16).kan du tenke deg 6800 NU med 475mhz på gpu og samme rambrikker som x800Ppro !.begge kortene har jo 12 pipelines :whistle:

 

Selv om 6800 U hadde 500mhz på gpu så skulle xt800xt yte like mye ?.da har du høye tanker om ati.. :whistle:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Du mener GT/PRO ?X800 pro må jo ha 125mhz mere på gpu får og fylle opp for de pipelines dem ikke har(12/16).kan du tenke deg 6800 NU med 475mhz på gpu og samme rambrikker som x800Ppro !.begge kortene har jo 12 pipelines  :whistle:

Ja har du et eksempel på en slik konfigrasjon testet opp mot X800Pro?

 

Selv om 6800 U hadde 500mhz på gpu så skulle xt800xt yte like mye ?.da har du høye tanker om ati.. :whistle:

Vel, 6800U med 500Mhz core ville neppe vært 25% raskere enn X800XT PE.

X800XT PE drar ofte ifra når man kommer opp i 1600x1200 i dagens spill, hva tror du grunnen til det er, hvorfor ikke med lavere oppløsning?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

X800XT PE drar ofte ifra når man kommer opp i 1600x1200 i dagens spill, hva tror du grunnen til det er, hvorfor ikke med lavere oppløsning?

Er vel først og fremst når man bruker AA/AF på i 1200x1600.da bruker ati mindre krefter enn 6800u,derfår høyere fps.du tenker kansje på Pixel Fillrate ?men liker ikke ati eiere og spille med 8xAA på ?eller er de ikke kommet så langt ennå,kansje det kommer på R500 ;)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Det er ikke noe merkant større ytelse tap med AA på GF6800, i 3DMark03 GT2 er det ganske tvert om og ofte blir GF6800 testet med ”brilinear” AF.

Poenget er at med at spill ofte beveger seg fra å være båndbredde begrenset til mer fillrate begrenset i 1600x1200 så drar X800XT PE ifra, dette gjelder også 6800 ”Ultra Extreme” (450Mhz core).

 

8xAA blir litt vanskelig på X800 da det støtter opptil 6xMSAA. :p

Lenke til kommentar

Konkurransen mellom nVidia og ATi dreier seg ikke bare om kundene, men også om teknikk. SLI er interessant, ikke minst fordi man kan kjøpe et godt skjermkort, og så et år senere oppgradere skjermkortet ved å kjøpe et tilsvarende skjermkort. Kostnadene med å kjøpe to skjermkort er vel ikke diskusjonsgrunnlaget for denne tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...