Gå til innhold

Både ATI og NVIDIA "best" i 3DMark05

Anbefalte innlegg

hmm.. jeg lurer på hvordan 2xGF6800 non ultra kort i SLI (som du får for ca. 2500-2600kr. pr stk) gjør seg i 3dmark05.

Da blir jo disse på omtrent den samme prisen (litt over) som et X800XT

Hvis disse 2 kortene yter ca. likt med X800XT, så er jo det et fint alternativ.

Mener disse kortene ikke støtter sli. Bare 6800 Ultra, GT og 6600 GT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm.. jeg lurer på hvordan 2xGF6800 non ultra kort i SLI (som du får for ca. 2500-2600kr. pr stk) gjør seg i 3dmark05.

Da blir jo disse på omtrent den samme prisen (litt over) som et X800XT

Hvis disse 2 kortene yter ca. likt med X800XT, så er jo det et fint alternativ.

Mener disse kortene ikke støtter sli. Bare 6800 Ultra, GT og 6600 GT.

Oh.. ok.

Hvem vet, kanskje det kommer? :p

Lov å håpe :innocent:

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at dette er en sak engang. Det er vel nVidia sin måte å nekte å se seg slått på. Hva man kan oppå med 2 stk. 6800 Ultra koblet sammen er vel totalt uinteressant for de fleste. Det er flaut at de kan sende ut en påstand om å være best når de gjør det på den måten.

Finner ikke ord for hvor flaut dette er...

Lenke til kommentar
Men uklokket gjør fremdeles 1 stk. ATI Radeon X800XT det bedre enn 1 stk. GF6800 Ultra.

Det er jo helt klart dette som burde være sluttresultatet i denne ATi/nVidia-konkurransen. To kort opp mot hverandre, enkelt og greit. Så hvis 1 stk X800XT slår 1 stk 6800Ultra, er det avgjort. Så kan man begynne å klokke ting til helvete og sette to 6800ultra i SLI og styre og mase, men det blir feil å markedsføre det som "best i 3Dmark05".

btw, var de to 6800ultra i SLI klokket noe for å oppnå 72xx 3Dmarks? De ene X800XT-systemet var jo klokket i alle kanter..

Lenke til kommentar
btw, var de to 6800ultra i SLI klokket noe for å oppnå 72xx 3Dmarks? De ene X800XT-systemet var jo klokket i alle kanter..

ATI-kortene støtter ikke SLI, så den finnen har klokket opp 1 stk. X800XT til å gi over 8000 3DMarks05. Synes det er mye mer imponerende at 1 stk. heftig overklokket X800XT klarer å slå 2 stk. GF6800 Ultra i SLI.

Lenke til kommentar

Vel det jeg prøvde å si er at en må teste kortene opp mot hverandre , altså et 6800 ultra mot et X800XT og se hva de yter uklokket , så kan man også klokke begge til maks (med lik kjøling) og se hva man får der .

At jeg da tar med klokking er fordi dette er av intresse for de fleste ,iallefall her på forumet .

Lenke til kommentar

Går man fra 61.77 drivere opp til 66.81 får man ca 700 poeng mer i 3DMark05, og det er ganske bra spør du meg. Sikkert mer ytelse å hente også. ATI sine drivere er allerede mer modne og det er vel ikke fullt så mye å hente der. Tipper 6800 Ultra med mer modne drivere vil nå 6000 poeng en dag, iallefall Ultra Extreme kortet (450/1200 funker fint det).

Lenke til kommentar

poenget er jo at det er toppmodellene som selger resten av korta, for ati og nvidia er det jo viktig å ha det beste på den heftigste konfigurasjonen, for da kjøper jo vandligvis folk "økonomivarianten" av det heftigste.

Og når man skal lage det heftigste systemet så velger man da den beste konfigurasjonen man klarer å lage... pris er imo ikke relevant når man snakker om toppsystemer...

nvidia brøyt reglene ved å innføre ny teknologi, ati brøt reglene ved å servere overklokka resultater...

hva er verst?

Lenke til kommentar

Offtopic: Hva er Cascade?

On topic: Kan ikke fatte at dette er noe å diskutere, detlir for dumt.

En setter to kort, med samme utgangspungt(altså uklokka og single eller begge parter bruker 2 like kort),så tester men, og ser hva som får høyest sum.

Ati har ikke sli, og dermed kan ikke nvidia sammenligne seg med dem i utgangspungtet.

Men begge kan stille i singelklasse, og Ati vinner, så enkelt er det.

En kan ikke stille i tungvektsklasse pga at man sette to mellomvektsboksere sammen?capice?

Lenke til kommentar
btw, var de to 6800ultra i SLI klokket noe for å oppnå 72xx 3Dmarks? Det ene X800XT-systemet var jo klokket i alle kanter..

ATI-kortene støtter ikke SLI, så den finnen har klokket opp 1 stk. X800XT til å gi over 8000 3DMarks05. Synes det er mye mer imponerende at 1 stk. heftig overklokket X800XT klarer å slå 2 stk. GF6800 Ultra i SLI.

Det vet jeg veldig godt, men X800XT i SLI var ikke spørsmålet mitt. Jeg spurte om de to 6800ultra kortene i SLI var klokket noe for å oppnå 7200 et eller annet i 3Dmark05.

nVidias rekord: 72xx 3dmarks; 2x6800ultra (klokket/uklokket???) og P4EE (klokket)

Atis rekord: 85xx 3dmarks; 1xX800XT (klokket som fy) og Athlon 64 FX (klokket)

Lenke til kommentar
Det vet jeg veldig godt, men X800XT i SLI var ikke spørsmålet mitt. Jeg spurte om de to 6800ultra kortene i SLI var klokket noe for å oppnå 7200 et eller annet i 3Dmark05.

sånn som eg har forstått det så var ikkje 6800ultra korta overklokka.

Lenke til kommentar

Rettferdig eller ikke. Hvis man hadde sammenliknet 6800 Ultra mot X800XT PE på helt lik frekvens, som f.eks 400/1100 på begge korta. Hvem tror dere hadde vunnet...? nVidia har nok en mer effektiv arkitektur her, som gjør at i dette eksempelet så hadde 6800U kortet vunnet. Egentlig så trenger nVidia bare å øke klokke frekvensen på 6800 korta for å konkurere mot ATI i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at dette er en sak engang. Det er vel nVidia sin måte å nekte å se seg slått på. Hva man kan oppå med 2 stk. 6800 Ultra koblet sammen er vel totalt uinteressant for de fleste. Det er flaut at de kan sende ut en påstand om å være best når de gjør det på den måten.

Helt enig, det er rett og slett en utrolig påstand.

Person A slår person B i håndbak. Person B bruker begge hender i sitt andre forsøk og slår person A... Og publiserer deretter resultatene på nettet. Hurra.

Lenke til kommentar

At X800XT får bedre score i 3dmark enn et 6800U når begge er uklokket, er helt riktig. Men når du synes NVidia sin oppførsel er flau og forsøker å vinkle det mot dem, blir det helt absurd.

BEGGE sine PR-jippoer om 3dmark er absurde.

ATi benytter en ekstrem overklokking som knapt en håndfull mennesker i verden er i stand til å gjennomføre, og som ikke engang er stabil over tid.

NVidia benytter en teknologi som krever at du kjøper to skjermkort og et hovedkort som er spesielt egnet for SLI med to PCI-E grafikkporter.

I tillegg vet vi alle at om X800XT vinner i 3dmark, så er kortene jevne i det virkelige verden.

Konklusjon:

Her er det begge selskaper som har latt seg rive med for å vinne PR-krigen. Hvis man er et halvveis kritisk og reflektert menneske, så innser man at ingen av disse to oppfører seg noe "bedre" enn den andre. Begge to har hengt seg opp i en absurd tallkrig som uansett ikke representerer virkeligheten i spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

200% enig!

skulle dette vært en rettferdig test måtte man ha koblet sammen to stk. X800XT, og da er det vel ingen tvil hvem som ville gått av med seieren...

man kan ikke si at en standard Lada er kjappere enn en BMW, hvis Lada-eieren på en eller annen måte hadde fått to motorer slik at den gikk dobbelt så kjappt. (litt dårlig eksempel da men.. :p)

I tillegg vet vi alle at om X800XT vinner i 3dmark, så er kortene jevne i det virkelige verden.

Dette er jo totalt uinterresant for denne saken. Poenget er at nVidia skryter på seg en toppplassering, uten å ha noe grunnlag for det (les: bruke 2 kort for å slå ett)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...