mulder99 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hei skal putte inn en større harddisk i en IBM Aptiva 850 Mhz. (2178). Passer alle de nye, eller er det mangen "feller å gå i". Siden detter er en eldre maskin, trenger ikke hastigheten holde dagens speed.... På forhånd takk... Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er ikke sikkert hovekortet støtter disker større enn 127 (ellerno) gigabyte. Det finnes billige ide-kontrollere, så hvis du har et ledig pci-spor, så er jo det en måte å komme rundt det eventuelle problemet på. Med forbehold. Mange aptiva'er er sære. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg husker jeg kjøpte en 8GB HD for mange år siden. Min maskin støttet ikke så store disker, men det gikk greit med et program som jeg tror het EZ-BIOS. Mulig det finnes liknende løsninger fortsatt? XenZor Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har en gammel IBM Aptiva PII 450MHz med en original HD på 13GB. Skiftet HD for et år siden, kjøpte en 160GB hos komplett.no. Overhode ingen problemer, bare husk å ikke kjøpe S-ATA. Lykke til. NB. Ikke prøv å ringe IBM for råd, det prøvde jeg og mindre service instilte folk har jeg aldri snakket med! Lenke til kommentar
mulder99 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 den er god. Men hva er S-ATA? Kan jeg bruke IDE ATA? Hva med denne; her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå