Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hviken type switch må jeg ha?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du et spesielt nettverkskort/internt modem som tar en rund antenne-plugg?

Nettverks (ethernet TP) kabler er jo "sukkerbiter" med 8 ledere, mens tv-kabler er coax, som er runde (typisk antennekabel).

Jeg skjønte ikke helt det der...

jada, jeg vet at det finnes coax nettverk også

Lenke til kommentar

Nei har et helt vanlig nettverkskort med sånn 8 lederskabel, i tuneren er det en lik port som kabelen passer i, meningen er at en også kan få internet på direkte på TVn, så både PCn og TVn virker, men da kun en a gangen siden jeg bare har en kabel. Lurer på om signalet kan spliies med en switch, og i såfall hvilken type?

Lenke til kommentar

Jøss.. jeg lever vel i steinalderen da :)

Jeg antar tuneren har en antenneplugg i tillegg?

Det der kommer veldig an på hvordan nettet er satt opp fra leverandøren.. det går vel sannsynligvis greit med en vanlig 100mbit switch til 2-3-400 kr, spesielt hvis det står noe sted at du har mulighet til å ha flere pc'er på nett samtidig.

Hvis det bare er "lov" til å ha 1 pc på nett, så blir det mer komplisert, da må du ha en router som lager et nytt nett innenfor pluggen i veggen.

Da kan det også bli problemer med internett på tv'en hvis den krever å være koblet direkte til pluggen i veggen.

Endret av werwer
Lenke til kommentar

Ok, hvordan nettet er satt opp vett jeg ærlig talt ikke, det er i en leilighet som jeg leier så alt var installert. Men jeg tror jeg gambler på en vanlig 100mbit switch, siden internet på TVn er no tull egentlig (har jo ikke harddisk). Takk for hjelpen :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...