bachmann Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har kabel tv og internett i samme kabelen, og trenger da å splitte signalene. En til TVn og en til PCn, men hva kan gjøre den jobben?? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du har vel da også et kabelmodem av noe slag? Det der skjønner du når du har fått utstyret fra nettleverandøren, vil jeg tro Lenke til kommentar
bachmann Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Nei ingen modem, plugger kabelen rett i nettverkskotet og internet virker, eller plugger jeg rett i tuneren og kabelTV virker, men hvordan kan jeg splitte signalet i to?? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har du et spesielt nettverkskort/internt modem som tar en rund antenne-plugg? Nettverks (ethernet TP) kabler er jo "sukkerbiter" med 8 ledere, mens tv-kabler er coax, som er runde (typisk antennekabel). Jeg skjønte ikke helt det der... jada, jeg vet at det finnes coax nettverk også Lenke til kommentar
bachmann Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Nei har et helt vanlig nettverkskort med sånn 8 lederskabel, i tuneren er det en lik port som kabelen passer i, meningen er at en også kan få internet på direkte på TVn, så både PCn og TVn virker, men da kun en a gangen siden jeg bare har en kabel. Lurer på om signalet kan spliies med en switch, og i såfall hvilken type? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jøss.. jeg lever vel i steinalderen da Jeg antar tuneren har en antenneplugg i tillegg? Det der kommer veldig an på hvordan nettet er satt opp fra leverandøren.. det går vel sannsynligvis greit med en vanlig 100mbit switch til 2-3-400 kr, spesielt hvis det står noe sted at du har mulighet til å ha flere pc'er på nett samtidig. Hvis det bare er "lov" til å ha 1 pc på nett, så blir det mer komplisert, da må du ha en router som lager et nytt nett innenfor pluggen i veggen. Da kan det også bli problemer med internett på tv'en hvis den krever å være koblet direkte til pluggen i veggen. Endret 5. oktober 2004 av werwer Lenke til kommentar
bachmann Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ok, hvordan nettet er satt opp vett jeg ærlig talt ikke, det er i en leilighet som jeg leier så alt var installert. Men jeg tror jeg gambler på en vanlig 100mbit switch, siden internet på TVn er no tull egentlig (har jo ikke harddisk). Takk for hjelpen :!: Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 prøv med en vanlig switch da vel? koster et par hundrelapper for en 5port eller no sånt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå