Gå til innhold

Optimaliser lyd & bilde med denne veiledningen

Anbefalte innlegg

Etter mange års erfaring med å optimalisering av TV'er og lydanlegg, slår det meg mer og mer at veldig mange kun utnytter 10-20 % av hva TV'en eller anlegget er godt for.

Veldig mange kjører på orginalt innstilt bilde (farge, kontrast osv..). Husk at i butikken står det som regel 50-100 TV'er ved siden av hverandre. Dette vet produsenten, og gjør det de kan for at akkurat deres produkt skal skille seg litt ut. Dette er grunnen til at tv bildet er så forskjellig (ofte får betjeningen skylden for å ha stilt om alle tv'ene (hvem har tid til det???), noe som regel ikke er tilfellet....)

Jeg anbefaler alle å kjøpe følgende DVD:

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=121810

Denne inneholder all informasjon som er verdt å vite om bilde og lyd innstillinger, samt hvordan man fort skal optimalisere akkurat din TV.....

DVD'en er kjent som referanse DVD hos en del AV installerere.

DVD'en tar for seg alle typer prosjektorer, samt vanlig bilderør. Filmen finnes i PAL,SECAM, NTSC, samt HD-TV versjoner.

Jeg har akkurat brukt DVD'en til å opptimalisere min 32pw9509, samt mitt surround anlegg...Anbefales på det høyeste (inneholder både Dolby digital EX, og DTS ES demoer)....

Skriv innlegg om det er noe dere lurer på...

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, har den endelig kommet? Jeg har både Avia: Guide To Home Theatre og den gamle Video Essentials i samlingen. Det er litt vel overkill for folk flest, det holder egentlig med å kjøre THX-kalibreringssaken som følger med noen Fox-titler (tror jeg). Jeg mener å huske at den har helt enkle og greie eksempler og veiledninger for å få stilt inn det mest grunnleggende. Håper inderlig ikke jeg husker feil. ;)

Lysstyrke og kontrast er som regel stilt helt på trynet på alle nye tver og monitorer, i tillegg til å se helt forjævlig ut forkorter man levetiden til billedrøret. Så det er en viktig sak du tar opp her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...