TDK Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei Jeg har nå enabled cool'n quiet på min A64 3200+ prosessor. Jeg har et MSI hovedkort og bruker programmet corecenter til og overvåke hastighet. Når den idler står den på 200 * 5 = 1000mhz, men når jeg f.eks åpner opera øker den frekvensen til 350 * 5 = 1750 mhz. Men når den øker til 350mhz og hovedkortet ikke har pci/agp lock, vil ikke dette gi en altfor høy fsb frekvens? Dette må da være skadelig? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Det at den ikke har agp/pci lås betyr ikke at den ikke har flere "dividere". Med 350 MHz HT-bus, tror jeg divideren for pci blir på 10. Men alle frekvenser som er mellom dividerne vil derimot være en risk å bruke - for eksempel 900MHz HT-bus, da denne bruker samme divider som 800MHz HT-busen. (snakker effektive mhz, ikke 200 osv. som vanligvis omtales) Endret 5. oktober 2004 av Demolish Lenke til kommentar
TDK Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Det at den ikke har agp/pci lås betyr ikke at den ikke har flere "dividere". Med 350 MHz HT-bus, tror jeg divideren for pci blir på 10. Men alle frekvenser som er mellom dividerne vil derimot være en risk å bruke - for eksempel 900MHz HT-bus, da denne bruker samme divider som 800MHz HT-busen. (snakker effektive mhz, ikke 200 osv. som vanligvis omtales) Så du mener at når multiplieren på prosessoren stilles ned, stilles dermed også PCI/AGP multiplieren ned? Og at det dermed IKKE er skadelig på noen måte? Herpa for ikke så lenge siden en hardisk med for høy FSB.... Endret 5. oktober 2004 av TDK Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ingen som kan gi et skikkelig svar, om dette i det hele tatt kan være skadelig for systemet? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Jeg er kongen av alle bumpere og vil virkelig ha svar på dette. Kan det være skadelig? Vær så snill! EDIT: Mente seff bumpere, ikke bumbere.. Endret 7. oktober 2004 av TDK Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg er kongen av alle bumbere No SHIT SHERLOCK Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg er kongen av alle bumbere og vil virkelig ha svar på dette. Kan det være skadelig? Vær så snill! Nei Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg er kongen av alle bumbere og vil virkelig ha svar på dette. Kan det være skadelig? Vær så snill! Nei Det var allt jeg ville vite, Takk. Beklager for manisk bumping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå