Gå til innhold

Cool'n Quiet med A64 prosessor- skadelig?

TDK

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå enabled cool'n quiet på min A64 3200+ prosessor.

Jeg har et MSI hovedkort og bruker programmet corecenter til og overvåke hastighet.

Når den idler står den på 200 * 5 = 1000mhz, men når jeg f.eks åpner opera øker den frekvensen til 350 * 5 = 1750 mhz.

Men når den øker til 350mhz og hovedkortet ikke har pci/agp lock, vil ikke dette gi en altfor høy fsb frekvens?

Dette må da være skadelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at den ikke har agp/pci lås betyr ikke at den ikke har flere "dividere". Med 350 MHz HT-bus, tror jeg divideren for pci blir på 10. Men alle frekvenser som er mellom dividerne vil derimot være en risk å bruke - for eksempel 900MHz HT-bus, da denne bruker samme divider som 800MHz HT-busen. (snakker effektive mhz, ikke 200 osv. som vanligvis omtales)

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
Det at den ikke har agp/pci lås betyr ikke at den ikke har flere "dividere". Med 350 MHz HT-bus, tror jeg divideren for pci blir på 10. Men alle frekvenser som er mellom dividerne vil derimot være en risk å bruke - for eksempel 900MHz HT-bus, da denne bruker samme divider som 800MHz HT-busen. (snakker effektive mhz, ikke 200 osv. som vanligvis omtales)

Så du mener at når multiplieren på prosessoren stilles ned, stilles dermed også PCI/AGP multiplieren ned?

Og at det dermed IKKE er skadelig på noen måte?

Herpa for ikke så lenge siden en hardisk med for høy FSB.... :)

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...