Rob3rt Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei Gjelder Mazda 323 LX 1.3l '93 mod. Varsellyset i dashbordet mitt har begynt å lyse, altså det samme lyset som lyser når håndbrekket står på. Det lyser stort sett hele tiden, men slokkes innimellom. Ja, håndbrekket står ikke på. Noen som har noen tips om hva dette lyset prøver å fortelle meg?? Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 har du sjekket oljenivået i det siste Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 ja, og der er litt lite, så det skal jeg fylle på, men jeg har jo et eget lys med bilde av en oljekanne, tenkte at denne skulle lyse hvis oljen begynte å gå tom? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har samme problem på bilen til foreldrene mine, men det lyser ikkje alltid. Ein dag lyser det, ein dag ikkje. Skal ikkje lyset lyse ved lekkasje på bremevæske? Mulig det lyser som følge av andre ting og. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Har ikke "manualen" til bilen min, der hadde det sikkert stått.. Bremsevæsken ser ut til å være full... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 skjekk nivåbryter i reservoaret for bremseveske, prøv evnt og koble av ledning og "kortslutt" den, så får du eliminert den i allefall. Kan også være at du har varsling på bremseklosser, da vil det isåfall være en ledning til klossene (lampe lyser når den blir jordet til bremseskive) Hjelper ikke noe av dette, er det kanskje lurt og kontrollere at bryter til håndbrekk faktisk fungerer... (hvis det var samme lampe) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 skjekk nivåbryter i reservoaret for bremseveske, prøv evnt og koble av ledning og "kortslutt" den, så får du eliminert den i allefall. Kan også være at du har varsling på bremseklosser, da vil det isåfall være en ledning til klossene (lampe lyser når den blir jordet til bremseskive) Hjelper ikke noe av dette, er det kanskje lurt og kontrollere at bryter til håndbrekk faktisk fungerer... (hvis det var samme lampe) Takk for gode tips, skal undersøke disse tingene. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Gjør det, var kanskje litt uklar ang "kortslutte" nivåbryter til bremseveska. Er ikke sikker på om lampen lyser når den er "koblet" eller "åpen", men der kan du altså prøve deg frem, da vil du se om det gjør noen forskjell, og dermed om feilen ligger i denne føleren Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Gjør det, var kanskje litt uklar ang "kortslutte" nivåbryter til bremseveska.Er ikke sikker på om lampen lyser når den er "koblet" eller "åpen", men der kan du altså prøve deg frem, da vil du se om det gjør noen forskjell, og dermed om feilen ligger i denne føleren Hehe ja, jeg må nesten bare se om jeg finner noe der, er ikke så bil-kjent sånn sett.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Robkvi Skrevet 05/10/2004 : 12:58 QUOTE (pcp160 @ 05/10/2004 : 12:22) Gjør det, var kanskje litt uklar ang "kortslutte" nivåbryter til bremseveska. Er ikke sikker på om lampen lyser når den er "koblet" eller "åpen", men der kan du altså prøve deg frem, da vil du se om det gjør noen forskjell, og dermed om feilen ligger i denne føleren Hehe ja, jeg må nesten bare se om jeg finner noe der, er ikke så bil-kjent sånn sett.. Er ikke værre enn at du tar av ledningene til føler (antagelig i lokket på bremseveskebeholder), også skjekker du om lampen fortsatt lyser (Brekket av da ..) Lyser den fortsatt, tar du en binders eller lign, og setter på den kontakten du har koblet fra (kortslutter den) og skjekker lampen igjen Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Alll right Må se på dette når det er litt bedre vær her i Bergen.. garasjen er full av sykler og dritt, så får ikke bilen inn dit Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Robkvi Skrevet 06/10/2004 : 12:18 Alll right Må se på dette når det er litt bedre vær her i Bergen.. garasjen er full av sykler og dritt, så får ikke bilen inn dit He he, jepp, deilig "mekke ute vær" nå om dagen gitt Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er nokk nivået på bremse vesken din som er under minimum fyll på før det går galt. Du har sikkert ikk lyst til å miste bremsene har du? du må også sjekke om du har lekasje i systemet ditt siden nivået synker. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Nå ble jeg litt redd, tør jeg kjøre hjem fra jobben i dag mon tro?? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Bare skru av lokket til bremseveskebholder, og skjekk nivået (hvis du ikke ser det fra utsiden! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Får gjøre det før jeg kjører, mente det så bra ut sist jeg sjekket skjønner du.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Gjør det du, var kanskje litt dumt av meg å gå rett på feilsøkingsforslag, selvfølgelig riktig som "mekker`n" sier Tok det litt for gitt at det var i orden med veskenivået jeg da, så finn ut av det først, så går du videre med feilsøking hvis alt er i orden. Er det lite veske der, er det enten lekasje, eller det kan være slitte klosser. Lenke til kommentar
tarja Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei Gjelder Mazda 323 LX 1.3l '93 mod. Varsellyset i dashbordet mitt har begynt å lyse, altså det samme lyset som lyser når håndbrekket står på. Det lyser stort sett hele tiden, men slokkes innimellom. Ja, håndbrekket står ikke på. Noen som har noen tips om hva dette lyset prøver å fortelle meg?? Jeg tror at det er føleren til håndbrekket som fusker. den sitter under bilen der som håndbrekket er festet.Bare ta av ledningene på føleren så skal lyset slukke.Det er ikke farlig å kjøre med Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 tarja Skrevet 07/10/2004 : 19:44 Jeg tror at det er føleren til håndbrekket som fusker. den sitter under bilen der som håndbrekket er festet.Bare ta av ledningene på føleren så skal lyset slukke.Det er ikke farlig å kjøre med Foreslo det samme i mitt første svar, så er enig i det, men bryteren sitter vel ikke under bilen...? Det er i så fall meget sært, pleier å være plasert inne i bilen, under selve brekket. Bare et tips, hvis du ikke finner den. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Det var iallefall ikke selve bremsevæskenivået, da det var omtrent fullt. Har ikke fått sett så mye på noen av bryterne enda.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå