Joggi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) har en ny maskin med 9600xt kort og amd64 2800+ under spilling av 3d spill så krasjer hele dritten etter ca 1 time noen ganger før har fått vpu recover feil flere ganger men finner ikke noe galt med skjermkortet har også brukt en annen ram uten at dette har hjulpet(fra corsair value til nanya ram) vurderer en 3 ramtype (crucial) maskinen krasjer fullstendig og detter skjer kun i spill av og til kan vpu feil forekomme i forkant har slått av vpu recover og satt ned til 4x med samme resultat hva i alle dager kan være galt? kan det være hk? Endret 5. oktober 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hva temp i cpu/vga/nb? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) godt innenfor grensene gpu er vel ca 33 grader cpu ca 40 og nb er ca 35 call of duty krasjer etter ca 1 time need for speed underground får vpu recover og fryser hvert 2 min Endret 5. oktober 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Mute Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har samme problem, bare at jeg ikke får feilmeldinger når det skjer. Jeg bruker catalyst 4.9. Ikke noe problem med temperatur. Det skjedde etter at jeg oppgraderte fra r9800 pro til x800 pro. Mulig det er driverne. Jeg har ikke brydd meg så mye med problemet enda da jeg for tiden har svært lite tid til å spille spill. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) bruker catalyst 4.8 driveren og hk er et msi k8n neo med nforce3 chipsett har prøvd både 4.7 og 4.8 driverene uten forskjell Endret 5. oktober 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan det hende du har for dårlig psu? men da krasjer vel ikke pc'en bare skrur seg av... Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 VIA chipset på hovedkort? Har en kompis med samme problemet 9800 og via chipset, han måtte avinstalere hovedkort driverene. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har du instalert alle Chipsett drivere? Finnes det noe andre PCI enheter koblet rett under skjermkortet ditt eller? Jeg hadde samme problemet med mitt 9800XT kort som deg i akkurat NFSU! Men da hadde jeg en slik en tilkoblet rett under skjermkortet mitt da Kjøler Det viste seg at denne rett og slett kvælte skjermkortvifta og luftgjennomstrømmingen rundt selveste skjermkortet! Etter å ha koblet detav og satt AGP til 4x har det fungert som en drømm! Håper bare at jeg ikke får problemer med mitt nye X800XT! Uanset så installr de Chipsettdrivere. Og det skal ikke ha noen invirkning på drivere du bruker til skjermkortet ditt. Om du bruker 4.1 eller 4.9 så skal det ikke skje slik du beskriver det i posten din! Kan foresten si at jeg selv bruker 4.6 drivere og fornøyd med det! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 ingenting sperrer for kjøling psu er på 400 w det er nforce3 chipsett har prøvd forskjellige kombinasjoner med å skru av vpu recover, satt den på 4x agp og skru av fast write samt av og på med overdrive funksjonen prøv også å bytte ram (fra corsair ddr400 til nanya ddr266) tenkte å prøve med crucial ram også syns den funka bedre med nanya rammen min neste hovedmistenkte er hk Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du har ikke noe varmeproblemer da i kabinettet ditt? Kan jo hende at det er noe bøgy med det skjermkortet du har (defekt)? Får du anledning til å teste skjermkortet på en annen maskin ville jeg gjort det hvis jeg var deg! Hvis det samme skjer der så er det definitivt noe galt med skjermkortet ditt! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) har testa det på en annen maskin ja datakjeden har også tatt en hurtigtest uten å finne noe feil hater det når dataen blir "syk" uten å finne feilen sikkert noen deler som ikke tåler tryne på hverandre(inkompabilitet) ps dataen har vært slik siden den var ny Endret 5. oktober 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg prøvd et annet kort i maskinen din og sjekket åssen det fungerer etter en eller to timer! Endret 6. oktober 2004 av Wooho Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har ikke noe særlig peil på dette problemet, men da du instalerte grafikkortet, tok du på noen kretser med fingrene? Hvis du ikke var helt utladet for statisk elektrisitet kan du ha ødelagt kortet... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 bruker seff armbånd og har bygget 20-30 maskiner hittil i år Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) bruker seff armbånd og har bygget 20-30 maskiner hittil i år Ok, da er du vel erfaren. Forresten, hva slags produsent var det som lagde 9600xt kortet ditt? Tenkte å kjøpe et sånt kort selv, men jeg er ikke sikker på hvilken produsent som er best/har minst trøbbel. Se mitt innlegg: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308637 Det var kanskje litt off-topic men Endret 6. oktober 2004 av TT88 Lenke til kommentar
sfg Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Jeg har i grunnen nylig vært innom mye av de samme problemene. Kjøpte ny maskin med Athlon 64 3200+ prosessor. Flytta over mitt 9600XT-kort fra gammel-PCen, og hadde fra første dag problemer med stabilitet under spilling av spill. Låsninger, VPU-recover osv. Først mente butikken som solgte meg PCen at det måtte være RAM-problemer, så jeg fikk ny. Dette hjalp faktisk mye, men fjernet ikke problemene helt. Hadde stadige VPU-recover i Call of Duty. Jeg installerte de nyeste driverne til skjermkort og hovedkort, uten at dette egentlig løste problemet. Litt bedre ble det, men ikke mye. Begynte å få VPU recover istedet for total låsning, som jo må kunne sies å være et visst fremskritt. Så hadde jeg lest at man burde prøve litt på innstillingene til skjermkortet, og i det jeg slo over til AGP 4x istedet for 8x, så var plutselig PCen stabil! Mitt råd er at du prøver det, eventuelt å slå av AGP Fast Write. Ytelsesforskjellen mellom AGP 4x og 8x er i flere tester målt til 1-5%, så det kan jeg leve med for å få et stabilt system. Stig Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 har prøvd men det funka ikke ser ut som de fleste delene er i orden ram skjermkort har ikke testa cpu eller hk med 4x og agp fastwrite av så vare det ikke noe forskjell men uansett så kjøper man et produkt der dette skal være slått på og det skal da funke deretter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå