m-jo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg skal bestille ny mobil i løpet av 3-4 uker og trenger gode råd. Mobilen må ha: -God, stor skjerm -stereo mp3-spiller -bra kamera (der bildene ser bra ut inne på mobilen. hvordan de ser ut på pc er ikke nøye.) -utbyggbart minne -blåtann Et fancy design er også en fordel, men ikke et must. Størrelsen betyr ikke så mye for meg. Hadde tidligere en 7650, og størrelsen på den var ikke noe problem for meg. Jeg vurderte en stund Nokia 6260, men etter å ha lest en del på forumet har jeg skjønt at den ikke har stereo mp3, så da er vel den ute av bildet. Disse er mobiler jeg vurderer; S700 og 6630. Til dels også P910, men jeg tror kanskje ikke jeg har behov for en "så proff" telefon med touchscreen osv. Setter pris på all mulig hjelp. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hva med Siemens SX1 da? Den har jo alt det du trenger Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) SX1 er nok et meget godt, men samtidig også et billig alternativ ( Fra rundt. 3300 kr),. Den har 8 mb. internt minne. SX1 har minnekort (det var sikkert det du mente med utbyggbart minne), den bruker MMC og har "hotswap", som betyr at du kan skifte minnekort uten å være nødt til å slå av telefonen og ta ut batteri ol. som fks. på Nokia 6600. Den skal nok også, utifra det jeg har hørt, støtte større størrelser på minnekortet, over 512 mb, men dette er jeg ikke 100% sikker på, da jeg ikke har prøvd det selv. Den støtter iallfall 256 mb. (Og så bare det er nevnt så vil størreminnekort gjøre den noe tregere, da den er nødt til å søke igjennom et større "område"...) Kameraet er på 640x480 pixler. Her er et bilde tatt med SX1 , fra Amobils sin test av SX1 . Kvaliteten er nok blandt de bedre, men ikke blandt de beste, men alt kan ikke være perfekt heller. Sammen med tastaturet er nok dette et av ankepunktene iforhold til andre s60 telefoner, men få andre kan tilby de tingene som sx1 kan. Vil ellers anbefale at du tester tastaturet for å være 100% sikker når du evt. kjøper telefonen. Lykke til med mobil-kjøpet. Håper jeg hjalp deg (eller forvirra) deg mer Endret 5. oktober 2004 av Remerser Lenke til kommentar
m-jo Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) SX1 virker ganske bra, ja, og den dekker alle de viktigste behovene mine. Men tasteoppsettet ser mildt sagt upraktisk ut, og den begynner jo å bli litt gammel. Hva tror dere om 6630? Hvor store minnekort støtter S700? Jeg har ikke noe imot å legge til et par tusenlapper fra SX1's pris hvis det skaffer meg en mye bedre mobil. Endret 5. oktober 2004 av m-jo Lenke til kommentar
Algron Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 SX1 virker ganske bra, ja, og den dekker alle de viktigste behovene mine. Men tasteoppsettet ser mildt sagt upraktisk ut, og den begynner jo å bli litt gammel. Hva tror dere om 6630? Hvor store minnekort støtter S700? Jeg har ikke noe imot å legge til et par tusenlapper fra SX1's pris hvis det skaffer meg en mye bedre mobil. S700i støtter minnekort opptil 128 mb Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Sx1 begynner absolutt ikke å bli utdatert, selv om den nesten har vært 1 år på markedet. Tvert i mot, den knuser de fleste mobilene på markedet. S700 har ikke symbian og blir derfor nærmest overkjørt av SX1 i visse kategorier. Men den har en meget god skjerm og kamera. S700 bruker MemoryStick-DUO kort og utifra det jeg har hørt, så støtter den kun opp til 128 mb minnekort. 6630 er ikke så mye bedre egentlig, og iogmed at 3g nettet ikke er oppe så ser jeg heller ingen grunn å kjøpe denne istedenfor SX1. Og tasteoppsettet; det må du nesten prøve og se. Lenke til kommentar
A11i Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hmm.. Tror nok at K700i er noe for deg.. har ikke utbyggbart minne, men det er ganske bra fra før av.. har mp3 og radio, bra kamera, fin skjerm, raske menyer osv.. Men SX1 er jo også bra da.. men det er opp til deg hvor mye du vil betale.. K700i er dyrere, men bedre.. Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 K700i er dyrere, men bedre.. SX1 knuser da K700. SX1 har minnekort, så man kan bruke den som MP3-spiller. K700's MP3-støtte er mest for mp3-ringetoner. SX1 har Symbian, med de hav av muligheter det gir... multitasking osv. En av punktene var stor skjerm, så da er uansett K700 utelukket Lenke til kommentar
m-jo Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ja, jeg synes SX1 virker bedre enn K700i, hvis man ikke tar størrelse og vekt i betraktning. K700i er uaktuell for meg uansett pga at den ikke tar minnekort. Flere telefoner dere vil anbefale meg å ta en nærmere titt på? Jeg vurderer SX1, synes den virker bra, spesielt til å koste såvidt over 3000kr. Jeg synes S700 virker helt rå, og et minnekort på 128mb er passe stort for mp3'er, men jeg synes den blir litt dyr. Skulle kjøpt den hvis den kosta 5500 eller noe rundt der, nesten 7000kr er litt drøyt for den telefonen. Er dere ikke enige? Takk for alle tips så langt. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Å-jo! Kjøp Nokia6630! Symbian, stor skjerm, 1,3mpix-kamera, god mp3-spiller, tar minnekort opp til 512mb, bluetooth, vpn-klient, kan lese word,excel og power point ovs, osv.....Og 3g(umts) Endret 5. oktober 2004 av håvard87 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du "remerser", selv om 3g-nettet ikke er oppe ennå så er det jo ingen grunn til ikke å velge 6630! 3g-nettet skal jo komme i løpet av året i følge Telenor! Det er jo en grunn til å velge 6630 fremfor sx1, skal "den personen som skal ha ny mobil" liksom kjøpe seg en ny mobil med 3g-støtte når 3g-nettet er oppe da? Om 2-3mnd.? Det er liksom ikke noe vit i å droppe å kjøpe en mobil med 3g bare fordi nettet ikke er oppe ennå, når det kommer snart! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg hadde hvertfall ventet med å kjøpe en 3G mobil til 3G nettet er oppe, og til det har vært oppe en stund. Kan tenke meg det er ustabilt i starten, slik det f.eks var med mms. Lenke til kommentar
m-jo Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har bestemt meg for å kjøpe en SX1. Den matcher kravene jeg har akkurat for øyeblikket helt perfekt, så det blir den. Hvor mye bør man gi for en 9mnd gammel SX1 m/ 256mb mmc-kort? Telefonen er i god stand og frontdeksel er skiftet så det er 100% ripefritt. 2000? 2500? Den går jo for ca. 3300,- ny u/ abonnement... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) 1. 3g-nettet skal jo komme i løpet av året i følge Telenor! 2. Det er jo en grunn til å velge 6630 fremfor sx1, skal "den personen som skal ha ny mobil" liksom kjøpe seg en ny mobil med 3g-støtte når 3g-nettet er oppe da? Om 2-3mnd.? Det er liksom ikke noe vit i å droppe å kjøpe en mobil med 3g bare fordi nettet ikke er oppe ennå, når det kommer snart! 1. Ifølge de tre UMTS aktørene "Telenor", "Netcom" og "Tre" så skulle vel UMTS nettet ha vært oppe for lenge siden, så ikke stol på det de sier. At de først sa at EDGE ikke skulle komme, men nå har satt opp EDGE som en "midlertidlig" løsning burde vel få bjellene til å ringe; eller? Og nettet skal ha vært rett rundt hjørnet i 2-3 år nå... Telenor og særlig Netcom har tilstadighet bedt om utsettelse "grunnet at telefonene ikke finnes" og tilogmed fått dagbøter. Men det er litt tvilsomt når Østerike allerede hadde 25% dekning med UMTS fra og med den 25. sep 2002 (Forøverig Europas første fungerende 3g nett), uten at det fantes noen telefoner. Og idag er det den 6 oktober 2004, uten at noe har skjedd her. Men telenor og netcom vil nok melke kua så lenge det går; og de vet nok at kortene deles ut på nytt når UMTS nettet kommer. De er nok rett og slett litt redde og prøver å utsette det uunngåelige så lenge som mulig :-/ 2. Eneste grunnen, slik som jeg ser det, for å kjøpe 6630 foran sx1 er at den har støtte for UMTS som gjør at den har "raskere" nett, når den tid kommer... Men; mye av vitsen med UMTS muligheten forsvinner når du ikke har videotelefoni, det er først og fremst det jeg "gleder" meg til, med UMTS og uten å ha denne muligheten konstannt tilgjengelig så ser jeg heller ingen grunn til å velge 6630 foran Sx1 når SX1 itillegg er en god del billigere. Jeg kan ikke påstå at det lille ekstra som 6630 har, rettferdigjør en pris som ligger rundt 2000 kr. over Siemens SX1 sin..! (Forøverig så kostet jo 6600 og SX1 også rundt 5000 når de kom.. Men det er en annen sak.) Jeg ville ellers ha gjort det samme som Eulogy sier og husk Sx1 har kanskje vært på markedet en stund, men den er kraftig forbedret og er mer utprøvd, fungerende teknologi stort sett egentlig. PS: Rediger inn det du tilføyer, istedenfor å lage 2 poster eller fler på rad neste gang Endret 6. oktober 2004 av Remerser Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Østerike allerede hadde 25% dekning med UMTS fra og med den 25. sep 2002 (Forøverig Europas første fungerende 3g nett) Nei, det var det øya Isle of Man som fikk De startet allerede i 2001 http://www.3gnewsroom.com/3g_news/dec_01/news_1565.shtml Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (Forøverig Europas første fungerende 3g nett) Nei, det var det øya Isle of Man som fikk De startet allerede i 2001 http://www.3gnewsroom.com/3g_news/dec_01/news_1565.shtml Da lærte jeg noe idag også.. Jeg søkte faktisk for å være sikker men, man kan nok ikke være sikker nok Lenke til kommentar
A11i Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 9 Måneder gammel SX1.. Hmm.. ville nå sagt 2300 hvis jeg skulle kjøpe den, og ca 3000 hvis jeg skulle solgt den S700 er sykt bra, men sykt dyr.. men vent til den kommer ut, og prisene stuu u u u u u u u u u per! Det er en garanti.. Tror jeg Lenke til kommentar
m-jo Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Takk for tips. Jeg fikk den for 2000kr. Synes det er ganske billig i og med at et 256mb mmc-kort er inkludert. Takk for tips. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Endte det med SX1? Iallfall; grattis med ny mobil; håper du blir fornøyd Lenke til kommentar
m-jo Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Tenkte bare jeg skulle si ifra om at jeg har fått mobilen min. Siemens SX1 med 256mb mmc. Har brukt den i ca en uke, og må si jeg er kjempefornøyd! Til tross for at den er 9mnd gammel, ser den faktisk 100% strøken ut. Tasteoppsettet er heller ikke noe problem. Allerede nå tipper jeg at sms-skriving går i kanskje 60-70% av "tidligere" tempo, og det er jo ikke så ille. Takk for mange gode råd kommer fra storfornøyd eier av SX1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå