Fumle Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 I dag når jeg startet maskinen fant den ikke alle rambrikkene Jeg har 3 rambrikker 512+512+256 Det så ut som den ikke fant den på 256 Rambrikkene er Apacer PC2700 Hvor stor sjangs er det for at det er feil på den ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 ikke godt å si har du prøvd å bytte litt rundt på brikkene, eller bare prøvd en og en? Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Nei jeg har ikke prøvt det , men den har funnet alle brikkene nå 2 ganger etter verandre. Maskinen krevde at jeg kjørte chkdsk kan dette ha noe med det samme problemet ? Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Er det minnebrikker på begge sidene av alle ram-kortene? Mange hovedkort støtter bare 4 minnebanker, og de fleste minnekort har en minnebank på hver side av kortet. (singel sided og double sided). Så altså hvis 512mb brikkene er av den rimelige typen, så har de sannsynligvis 2 minnebanker hver, og 256 brikken har jo minst en. Hvis dette er tilfellet, må hovedkortet altså støtte minst 5 minnebanker, uavhengig av hvor mange minnekort det fysisk er plass til. Dette er litt enkelt og generelt forklart, men er ofte det som er problemet med oppgradering av minne. Terminologien her ble det så som så med Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Ja det er i bruk totalt 5 banker 0-1-2-3-4-5 512 Bank 0+1 512 Bank 2+3 256 Bank 4 Jeg har vært litt uheldig og sølt litt goop nedi minne slott 0+1 det kan kanskje være det som er grunnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå