Dagmund Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Hei... Er på jakt etter en stille, rask GamingPC på grunn av at min nåværende tok kveld. Jeg har tenkt litt og satt opp et oppsett sånn ca hvordan jeg hadde tenkt dette. Det jeg har kommet frem til er som følger: *************** Western Digital Raptor 74GB Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Corsair Twin2X 5400 DDR2, 512MB PC5400Kit Abit AA8-3rd Eye Hovedkort for S775I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 og Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express **************** Jeg hadde også tenkt på å [u]vannkjøle[/u] det som vannkjøles kan... (er skikkelig lei av bråkete maskiner) Det jeg da trenger hjelp til er hvilket vannkjølingssystem bør jeg velge? Hva tar bort mest mulig varme så jeg kan klokke dette best mulig? (ser da bort i fra Vapochill) Som dere sikkert skjønner så er jeg ikke fjellstø på maskinbygging (har bare bygget en maskin tidligere) Så hvis dere også kanskje har noen tips i forhold til HW jeg har plukket ut så mottaes dette med takk! Tenker på hvis noe er under dimensjonert eller over dimensjonert i forhold til hverandre. Planen var å bruke kabinettet fra min avdøde maskin inntil videre til jeg finner kabinettet jeg sikler på i Norge: [url="http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/case/aeroengine/aeroengine.htm"]http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-.../aeroengine.htm[/url] Har noen sett dette kabinettet til salgs her hjemme? MVH Dagmund Endret 5. oktober 2004 av Dagmund Lenke til kommentar
Winters Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du trenger flere hardisker enn en raptor, etter det jeg har forstått er det er en raptor disk en system disk Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Du kan vannkjøle "alt", og bruke ei stillegående strømforsyning. Bør i tillegg ha et par vifter for å få gjennomstrømming av luft i kabinettet. Disken er fortsatt et problem. Kanskje kjøpe sånn skumgummiplater beregnet på biler hos biltema, og lage noe av det? Skal du ha RASK-RASK, kjøper du heller 2 raptorer, og striper. Mulig det er det Winters mener? www.microplex.no har "alt" av kjøling støydemping og modding utstyr. Og nei, jeg jobber ikke der.. Lenke til kommentar
Dagmund Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Hadde tenkt i første omgang å bruke min avdødes PC sin Western Digital Caviar 120GB IDE. Senere hadde jeg tenkt å kjøpe en eller to Raptorer til og sette disse i Raid0 og deretter pensjonere 120GBen over til en server... Klør i fingrene etter en GamingPC nå, men har ikke noen anelse på hvilke vannkjøling jeg burde kjøpe... Forslag? Lenke til kommentar
Dagmund Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Glemte å skrive at jeg også mangler PSU og lurer på om hvilken jeg burde velge med tanke på at jeg kommer til å overclocke PCen og med tanke på at jeg prøver å få dette så lydløst som mulig... Liker prisen på denne men er litt bekymret for støynivå... https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19657 Forslag? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Tja en meget bra vannkjøling kan feks se slik ut : Radiator: Black Ice Extreme 2 895.- CPU blokk . RBX. 695.- GPU Blokk : Maze 4 495.- NB Blokk : Danger Den Z-cipblokk 425.- PUMPE: Hydor L30 eller Eheim ca 500.- Vanntank : ca 350.- Slange: ca 2m Tygon 260.- Vifter: 2 stk 120 mm Paphst ca 300.- ----------------------------------------------------------------------- TOTALT ca 3920.- Det meste av dette finner du hos Netconnection.no Ja det koster litt , men her er det valgt kvalitet med topp ytelse . Edit: den stforsyningen er meget bra ,har en del kompiser som har annskaffet seg den . Ellers har jeg en Antec true blue 480w til salgs Endret 5. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) drømmekabisset ditt.. =) selges på 3dfxcool edit: ikke samme grill, men ikke langt ifra.. Endret 5. oktober 2004 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
Dagmund Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Se der ja.... Det så ut som et skikkelig vannkjølings kit, Snekker'n! Tror jeg går for et slik selv om det var litt dyrere enn jeg hadde regnet med... Takker så meget for det! Du fant kabinettet ( ) mitt jo _ammaZ_! Perfekt! Takk skal du ha! Da er det nesten bare å bestille og begynne å mekke! Hvis noen har noen innvendiger/erfaringer i forhold til HW'en jeg har valgt ut så mottaes disse med takk fortsatt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå