g0mpen Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd flere tutorials, men ingen av de jeg har prøvd har gitt meg det resultatet jeg ønsker (eller har ikke virket i IE), og jeg har ikke greid å lære meg det grunnleggende for slike CSS frames heller. Den layouten jeg ønsker er følgende: Har skjønt såpass at position fixed ikke virker i IE, er det noen annen måte å gjøre det på? Hvis det er noen som kjeder seg fryktelig og liker å skrive kode... hjelp? Endret 4. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Er det ikke sånn at background-position:fixed; funker? I tilfelle setter du bakgrunn på body, og legger til koden under (samt andre koder som trengs for at den skal vises riktig): body { background:#farge url(header.gif) no-repeat fixed top center; } Meny 1, Innhold, Footer og Meny 2 fikses med float:left;, forutsatt at det er plass i bredden for alle de tre vertikale blokkene. De må også ha margin-top tilsvarende høyden på header. Footer-diven må legges etter innholdsdiven i HTML. Endret 5. oktober 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Om du setter overflow: auto; på elementet vil du få scrollbar om innholdet overskrider høyden du har satt her. På de som ikke skal kunne scrolles setter du overflow: hidden; , eneste du må passe på er at innholdet ditt passer i DIV'ene du har spesifisert, ellers vil man se at litt mangler, og det er jo ikke noe fint Lykke til med CSS - nettopp begynt med DIV'er selv Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 På de som ikke skal kunne scrolles setter du overflow: hidden; , eneste du må passe på er at innholdet ditt passer i DIV'ene du har spesifisert, ellers vil man se at litt mangler, og det er jo ikke noe fint Hvorfor skal ikke siden kunne utvide seg nedover, da? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Trodde han ville bruke CSS for å lage "frames" slik som bildet hans viser. Tenkte han ville ha faste høyder. Hvis ikke, så er det jo ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå