Gå til innhold

Slå sammen 3 partisjoner til 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Har ein 160 gig s-ata disk som er fylt med diverse saker og delt inn i 3 partisjoner.

Lurer på om det går å slå sammen dei 3 partisjonene til 1 partisjon og

finnes det ein måte å gjera dette uten å miste data

på disken? :hmm:

Mvh

Espen

Partition magic.. men da skal du være rimelig sikker på hva du holder på med.. mange som har klussa ting til med det prog der :-)

Lenke til kommentar
Hei

Har ein 160 gig s-ata disk som er fylt med diverse saker og delt inn i 3 partisjoner.

Lurer på om det går å slå sammen dei 3 partisjonene til 1 partisjon og

finnes det ein måte å gjera dette uten å miste data

på disken?  :hmm:

Mvh

Espen

Partition magic.. men da skal du være rimelig sikker på hva du holder på med.. mange som har klussa ting til med det prog der :-)

hmm den tviler jeg lit på, PM er jo noe av det enkleste som er

Lenke til kommentar

Greit nok at Partition Magic er et enkelt program, men har selv opplevd bøttevis av problemer med slike operasjoner.

Å slå sammen flere partisjoner fulle av data er en ufattelig stressende operasjon for harddisken din, hos meg har systemet låst seg ved to anledninger (som resulterte i et totalt tap av data på begge partisjonene).

Mitt tips til deg er ihvertfall å ta det i flere omganger, og gjerne tømme en av partisjonene helt før du starter.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at Partition Magic er så vanskelig å bruke, men som noen sa så er operasjoner som den trådstarteren er ute etter ganske omfattende saker... Skulle slå sammen to partisjoner en gang, men da jeg hadde satt i gang prosessen og ventet en stund virket det systemet hadde låst seg. Virket ikke som maskinen jobbet, og noe progress var ikke å se... var veldig nære å resette maskinen, men tok ikke sjansen, og lot maskinen stå til jeg kom hjem fra skolen. Og da hjem kom hjem var den ferdig... ;)

edit: grunnen til at jeg gjorde som jeg gjorde var forøvrig at jeg hadde forsøkt samme prosedyre tidligere, men gikk fem på "tegnene" om at maskinen hadde låst seg, og bootet! .... "Partition unknown" :thumbdown:

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Du bør ha god tid og vete ka du styrer med dersom du skal slå i hop partisjoner med data på. Det beste er å flytte over all data fra ein partisjon før du slår i hop denne med ein av dei andre. Den partisjonen "merger" du med den nermeste partisjonen.Og så gjer du samme opperasjonen med den andre.

Det går uten også men det tar lang tid. Og som blir sagt her, "blir du utolmodig så er det lett at dataene er borte".

Lenke til kommentar
Det er bare å trykke på "pm" på den brukeren du vil sende ei melding til. Ingen problemer det.

Tror nok han mente PM=Partition Magic...

Forøvrig er partition Magic virkelig enkelt i bruk, og du blir fort vant til det. Temmelig intuitive greier.

Meinte nok det ja :yes:

Plass? Har lite av det... :p

Men skal sjå kva eg får til med PM og diverse.

Mvh

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...