Vegar Hanzen Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Kjøpte PC for om lag et halvt år siden, som besto av disse delene: Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 AMD Athlon 64 3000 Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED Kjøpte bare 512 MB RAM, fordi jeg ville oppgradere senere. Så, forrige uke bestilte jeg meg 512 MB av akkurat samme type RAM med håp om at det ikke skulle være noe problem overhodet. Så; når jeg nå prøver å starte PCen med begge minnebrikkene i kommer følgende feilmelding opp: Current Installed DRAM DIMM Timing Mismatch Fatal Error... System Halted og der står maskina fullstendig.. Hvordan har PCen problem med to RAM-brikker som i utgangspunktet skal være helt like? Takk for rask hjelp! (tilfelle det er snakk om retur) Lenke til kommentar
jag Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Kommer du inn i bios så du kan sette timings selv? EDIT: Har du prøvd å resette bios? EDIT: Har du prøvd med den nye brikka alene så du er sikker på at det ikke er noe galt med den? Endret 4. oktober 2004 av jag Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Sjekk manualen til hovedkortet slik at du bruker de rette minnekanalene. Lenke til kommentar
Vegar Hanzen Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Takk Har: Sjekket om jeg bruker rette minnekanaler. Sjekket om den nye brikken fungerer (det er den jeg bruker nå) Har ikke: Sjekket bios om jeg kan stille timing (gjør det nå!) Resettet bios, hjelper det da? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Takk Har: Sjekket om jeg bruker rette minnekanaler. Sjekket om den nye brikken fungerer (det er den jeg bruker nå) Har ikke: Sjekket bios om jeg kan stille timing (gjør det nå!) Resettet bios, hjelper det da? Det hjelper å resette bios ja Lenke til kommentar
Vegar Hanzen Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Hmm.. fikk ikke til å starte bios med begge brikkene.. men prøvde å stille hva rammen skulle være med en brikke i. Stilte - Memclock mode - CAS Latency - TRCD - TRAS - TRP slik begge ram-brikkene skulle være. Var en del mere å stille på, men det visste jeg ikke hva skulle være.. Typisk nok kom samme feilmelding opp Lenke til kommentar
Vegar Hanzen Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 YEAH! Flashet bios med en ny versjon, funker som bare det Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 gå i bios når du startet pc og sett på dy stp. så starter du og går i bios igen for så å sette på dine egne timings, 2-2-2-5 e.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå