Gå til innhold

Diverse spørsmål ang. X800Pro og GeForce 6800GT

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har planer om å kjøpe meg et x800pro eller et geforce 6800gt.

Har alltid holdt en knapp på nvidia (ikke spør hvorfor), men nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal velge :no:

Jeg er litt redd for å gå for nvidia denne gangen, siden jeg har hørt at de krever så voldsomt mye strøm, er dette sant? Vil strømforsyningen min på 300W klare å "dra" kortet i tillegg til 2 harddisker?

Når det gjelder ati, så har den jo ikke pixel shader 3.0 :hmm: men har den noe annet som er bedre/dårligere enn PS 3.0? Og hvordan er ati når det gjelder strøm som kreves?

Takker for svar! :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia sitt yter vel et hakk bedre, men siden du ikke har så kraftig psu(350w er anbefalt.), så bør du vel gå for noe annet.

Faktisk så krever ikke nvidiakortet så voldsom mye mer. Mener å huske at forskjellen ligger på 7W(load). Dette var riktig nok avgjørende til meg(jeg måtte bytte fra 6880gt til x800pro).

Men skal du ha x800pro, bør du gå for et vivo-kort.

se deg litt rundt i forumet også, finnes masse om akkurat dette.

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

ja, finnes 10000 andre poster om akkurat dette.. men hadde akkurat samme sprm som du, og jeg endte opp med gt6800.. har 16 pipelines som standard og kan klokkes lett til ultra hastighet.

x800pro har 12 pipelines standard. kan seff gjøres om til 16 pipelines, men da prater vi garanti og andre morsommere greier jeg synes vi bør tenke på når disse kortene er svindyr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...