CaSh Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei hva kan være årsaken til at PC-en min begynte å pipe i ett sett? Jeg drev å spillte sjakk over internett og gjorde ikke stort, så begynte PC-en å pipe så det holdt. Jeg ventet noen minutter før jeg måtte skru av maskinen. Jeg har Win 98 SE. Noen som vet? Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hvilket hovedkort har du?? Det kan være at du har alarm på temperaturen på cpuen din og hovedkortet ditt gir "alarm" når temeraturen på cpu er for høy. Eller at viftene går med for lavt omdreningsturtall. Det kan også gi alarm. Ellers så kan ikke jeg hjelpe deg noe mer. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 anbefaler deg å sjekke i brukermanualen for hovedkortet ditt. og gi oss mer å gå på enn bare at det kom en lyd (pipingen) og hvilket os du kjører. i det minste hk(merke+modell) cpu, har du overklokket den, antall mb ram, osv osv Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Vel jeg sa jo at jeg har Win 98 SE, jeg har en Abit hovedkort. Litt gammel modell. Har en PIII450mhz. Lixom den første P3 som kom. Har ikke overklokket. Har alt på normal, og jeg drev ikke med noe CPU krevende. Var jo bare på mirc og internett. Har 256 SD RAM. Geforce 3 bla bla (uinterresant) Lenke til kommentar
Mio Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hvis ikke pc'n henger seg,så er det vel kanskje viruskontrollen som piper eller noe? Hvis det er boxed Intel 450,så skal det noe til for at den blir varm..hvis ikke vifta har ryki da. Sjekk f.eks tempen i bios hvis du har mulighet til det. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 konstant piping betyr at cpu'en er for varm (dette gjelder de fleste BIOS'er) kombinasjonen til pipingen forteller hva som er galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå