Npvk_X Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Som tittelen sier, hvor stor psu ville du hatt til følgende: Pentium 4 3GHz (Northwood) Abit IC7-MAX3 Gainward GF6800GT, Golden sample 74gb Rapptor 2x 160GB Seagate SATA Cd-RW/DVD 2xCorsair PC3200xl 6x12cm, 3x8cm vifter Bruker en 360W Chieftec Cpu Overklokkes opp mot 4GHz (3,75 nå) Jeg har en anelse om at psu holder tilbake klokkingen, bør 360w være nok? Hvor stor psu ville du brukt? (begynner å bli en del psu poster nå, noen som kan skrive en ordentlig guide?) Mvh Espen Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Byttet ut min chieftec 340 W til Aspire 520W. Eneste forskjellen på mitt og ditt oppsett er at jeg har AMD64-3500+ og annet hovedkort. Aspire finner du på www.datorbutiken.com Sveinl. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 For et grovt estimat kan du leke litt med http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Anbefaler en større PSU enn 360W... Sp+ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hadde beholdt 360w strømforsyninger. Den skulle ikke by på noen problemer. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Hmmm.. ifølge den PSU kalkulatoren burde jeg ha minst, 361W Må vel grave litt i pengebingen.. over 450W burde vel holde? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Den 650w trifan til Q-tek ser jo bra ut... Edit: Puttet in et bilde av "søppelet" (q-tek vist du ikke gjettet riktig) Nei tror nok bZerk 500W Blir min neste psu Endret 5. oktober 2004 av zandro Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Qtec? Nei takk:P Jeg hadde satset på aspire 520watt eller ocz 520watt. Ocz er vel hakket bedre men det ser man jo på prisen:P Herr Brun Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har en Aspire 520 watts, jeg synes du får mere enn du betaler får Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 bzerken er en kopi av Aspire (hvertfall utseendemessig). Om de er like bra som Aspire, aner jeg ikke. Sveinl. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 En veldig, veldig liten én. Hvis jeg kunne fått en strømforsyning som var bare på én kubikk-centimeter, hadde det blitt mye mer plass til harddisker og annet gøyal hardware. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Den 650w trifan til Q-tek ser jo bra ut... huff nei, ikke Q-Tec Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Snust litt rundt i prisguiden, med en liten tabell som resultat. Jeg vurderer de merket med (x) helt til høyre.. Dette med to separate +12v railer, hvor mye har det å si? noen som har sett noen tester?? Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg kan ikke si så mye om de andre, men jeg kan anbefale Tagan 480W på det sterkeste. Den har vært bunnsolid og så stille at den ikke høres i det hele tatt i min maskin. Nå vet jeg at OCZ ikke har Active PFC som trekker den noe ned i mine øyne, blir lite effektiv i forhold til de andre. Når den er så dyr som den er bør den ha dette, litt synd. Jeg vet iallefall at Tagan sin kjører hver rail for seg selv, dvs at hvis en er under tung load så vil ikke noen av de andre bli påvirket i det hele tatt, ikke sikker på om de andre er satt opp på samme måten. Anbefaler iallefall denne :-) -Heiper- Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tja et par kilowatt skulle vel holde en stund Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg kan ikke si så mye om de andre, men jeg kan anbefale Tagan 480W på det sterkeste. Den har vært bunnsolid og så stille at den ikke høres i det hele tatt i min maskin. Nå vet jeg at OCZ ikke har Active PFC som trekker den noe ned i mine øyne, blir lite effektiv i forhold til de andre. Når den er så dyr som den er bør den ha dette, litt synd. Jeg vet iallefall at Tagan sin kjører hver rail for seg selv, dvs at hvis en er under tung load så vil ikke noen av de andre bli påvirket i det hele tatt, ikke sikker på om de andre er satt opp på samme måten. Anbefaler iallefall denne :-) -Heiper- Hvorfor skulle PowerStream trenge Active PFC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå