Gå til innhold

Scsi harddisk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en hewlett packard scsi hdd , med et pci scsi kort, husker ikke navnet. Problemet er at nå kan jeg ikke finne scsi hdd lenger. Jeg fant ut at ledningen fra hdd til lysdioden hadde mistet litt av isolasjonen og har muligens kortsluttet. Men jeg har sett an noen selger endeplugg til scsi kabler. Er dette noe jeg trenger?

 

Noen tips tilå få hdden min til å fungere igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

endeplugg (terminator) trenger du ikke. det er en liten plastdings, med et stykke metall for å skape kontakt mellom to punkter. kalles også jumper

"endeplugg på scsi-kabler" = løgn & bedrag. det er kun scsi-enhetene som trenger endeplugg/terminator

 

 

hva med å bytte kabel?

 

hvor gammel er hd'en din? HP har vel ALDRI laget noe eget av hardware, bare skrudd sammen billige (les: dårlige) komponenter!

har de ikke en support-tlf på hp da? (eller ble du lyst i bann etter å ha åpnet boksen selv?)

 

[ Denne Melding var redigert av: roaldhansen på 2002-05-14 21:39 ]

Lenke til kommentar

joda. i prinsippet så virker de på samme måte: en plastbit med metall i mellom :smile:

selv om de ikke gjør akkurat de samme tingene.

 

en terminator er en jumper som forteller scsi-kortet at denne enheten som terminastoren står i, er den siste i kjeden av enheter. terminatoren kan selvsagt stå i den første enheten. eller man kan drite i den, siden stadig flere og flere scsi-enheter blir "smarte" og skjønner at de er siste leddet i kjeden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...