hodeskallen Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har planer om å koble min bærbare PC til et stereo anlegg. For å få grei lyd må jeg vel investere i et eksernt lydkort? Isåfall noen anbefalinger? Ville det være en god ide å kjøpe et lydkort med optisk utgang, samt en forsterker med optisk inngang? Dersom det fungerer er det vel liten vits i å legge mye penger i lydkortet? (Jeg mener 0 og 1, kan jo ikke bli annet enn 0 og 1) Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hvis din laptop har støtte for SPDIF så trenger du ikke ekstern lydkort. Lenke til kommentar
hodeskallen Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Hvis din laptop har støtte for SPDIF så trenger du ikke ekstern lydkort. Takk for tipset! Men har ikke SPDIF ser det ut til. Bare mini jack.. Endret 4. oktober 2004 av hodeskallen Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 SPDIF på bærbare er integrert i minijack utgangen. Hvilken bærbar har du? Hvis det ikke står noe i manualen at den har støtte for SPDIF, da har den nok ikke det, og da trenger du ekstern lydkort. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvis du ikke har SPDIF så er Echoi Indigo et bra valg. De har det bl.a på sound1.no Knut Lenke til kommentar
johang Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Alt for dyrt. For 270 kroner får du USB->SPDIF konverter fra hpx.no .Støtter 5.1 kanaler og alt. johanG. Lenke til kommentar
hodeskallen Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Jeg har en Fujitsu Siemens, Pentium M, C1110, Lifebook. Jeg klarte ikke å finne noe om SPDF i manualen så da har jeg det vel ikke..? Endret 5. oktober 2004 av hodeskallen Lenke til kommentar
hodeskallen Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Mobile Pre Er det ikke unødvendig med eksternt lydkort dersom jeg kan bruke en billig konverter fra USB til SPDF? Vet ikke om jeg klarte å finne konverteren på hpx.no foresten. kan det være denne til 371 kr: http://hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3609? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Mobile Pre Er det ikke unødvendig med eksternt lydkort dersom jeg kan bruke en billig konverter fra USB til SPDF? Vil du ha kvalitet på lyden holder ikkje en konverter, innebygde lydkort er uansett ikkje veldig bra. Og.. det Mobile Pre er noe dritt, har testet et slikt og det fungere overhodet ikke til f.eks innspilling. latency og dårlig støtte i ASIO. Ustabilt er det også. Echo er gode kort, blant de beste "semi-proff" kortene til bærbar. Soundblaster har billige kort med god lyd, har selv hatt et Audigy som var veldig bra. Både til lytting og innspilling Echo Indigo Playback er glimrende om du i hovedsak kun ønsker å spille av lyd, Sound1 fører bla disse. Endret 6. oktober 2004 av kvikks Lenke til kommentar
hodeskallen Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 inlegg over Takk for mange gode tips! Tror jeg går for "billig og bra" Audigy til ca tusenlappen. Noen som har god erfaring med andre kort i samme prisklassen? Lenke til kommentar
Centrino Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hva vil det si, rent praktisk at en bærbar er soundblaster PRO kompatibel. Trenger man noe yttligere hardware for og få utnyttet dette ?? Lenke til kommentar
Edvin512 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 to ord: Klipsch Promedia Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har M-Audio Sonica Theater som er et 7.1-kort med digital coax ut, men jeg bruker bare hodetelefonutgangen. M-Audio har en mindre variant, Sonica 5.1, men den er visstnok gått ut av produksjon... Kortet er basert på USB1 og funker greit i både XP/linux. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 to ord: Klipsch Promedia Funke nok til spilling og film, er du derimot kravstor på lyd vil dette låte heller dårlig. Hjelper også lite med godt anlegg om lydkort i maskina er dårlig, noe alle standard lydkort i bærbare er. Fikk et lite sjokk når eg fikk meg et eksternt lydkort. Forskjellen var heilt sjuk, detaljer kom mere frem. og ikkje minst en fast bass og luft i øvre mellomtone. Lenke til kommentar
Centrino Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108192&cks=SER Så hva med software app, noen tips?? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ville det være en god ide å kjøpe et lydkort med optisk utgang, samt en forsterker med optisk inngang? Dersom det fungerer er det vel liten vits i å legge mye penger i lydkortet? (Jeg mener 0 og 1, kan jo ikke bli annet enn 0 og 1) I teorien har du helt rett men i praksis er det ikke slik. Blant annet er de gode gamle kobber kablene med digital overføring bedre en optisk overføring Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har lest masse dårlig om MObile Pre, men har det, og det funker utmerket. Bruker Cubase, og det har fremdeles til gode å krasje. Lyden er 1. klasses, og når jeg testa det ut med med dyre studiomikker låt det enda bedre (så det er ikke noe flaskehals, lydmessig, i kortet). Det var bare å installere det som fulgte med på cden, og så starte Cubase, så var det bare å ta opp. Letteste jeg har vært med på når det gjelder lydkort Jacob Lenke til kommentar
john_doe330 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hva med dette?http://creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=207&product=585 Funker for meg med disse :http://www.3dsoundsurge.com/reviews/Z560/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå