Errae Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hei! Kjører Fedora C2, og opplever at det tar utrolig lang tid å starte nye programmer. Og jeg opplever også at disse programmene "plutselig" lukker seg uten at jeg gjør noe. Er dette noe som kan fikses ? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Output av hdparm -d /dev/hda er du snill (må være root). Lenke til kommentar
Errae Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 /dev/hda: using_dma = 1 (on) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 OK, måtte bare sjekke. Er vanlig at folk glemmer DMA-støtte. *Tenke tenke*. Denne ustabiliteten du snakker om høres merkelig ut... jeg har egentlig ingen ideer å komme med, men er du sikker på at minnet ditt ikke er dårlig, eller lignende? Beklager... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 En mulig årsak til det du beskriver er at du har lite minne og at det pågår mye swapping. Det vil gjøre enhver maskin treig. Og for lite minne vil også få program til å kræsje. Med andre ord se på /proc/meminfo (eller bruk top eller lignende) for å se hvor mye SwapFree du har i forhold til SwapTotal. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 En mulig årsak til det du beskriver er at du har lite minne og at det pågår mye swapping. Det vil gjøre enhver maskin treig. Og for lite minne vil også få program til å kræsje. Med andre ord se på /proc/meminfo (eller bruk top eller lignende) for å se hvor mye SwapFree du har i forhold til SwapTotal. evt kjør kommandoen "free". Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis maskina di swapper for mye kan du eksprimentere litt med verdien i /proc/sys/vm/swappiness. Default i 2.6.8-1 kjernen som kommer fra yum / up2date er vel 60 eller så. Noen har fått bedre ytelse (mindre swapping, that is ) ved å senke verdien. Men det spørs på hvor mye RAM du har. Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skru av alle unødvendige servers/daemons/services. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 En mulig årsak til det du beskriver er at du har lite minne og at det pågår mye swapping. Det vil gjøre enhver maskin treig. Og for lite minne vil også få program til å kræsje. Med andre ord se på /proc/meminfo (eller bruk top eller lignende) for å se hvor mye SwapFree du har i forhold til SwapTotal. evt kjør kommandoen "free". hm,- Dette var skummelt: total used free shared buffers cached Mem: 517164 511048 6116 0 100420 216176 -/+ buffers/cache: 194452 322712 Swap: 2047712 0 2047712 Slo Pc'en nettopp på )= Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) 190 MB brukt edit: resten er buffers/cache. Endret 6. oktober 2004 av drall Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Det er no ikke så ille. Når jeg kjørte Xp brukte jeg ca 250-300 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Problemet er nok ikke minne og swapping nei. Da har ikke jeg noen forslag på strak arm, annet enn at du bør sjekke loggen. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Opera og Evolution hadde lukket seg i dag når jeg kom hjem fra skolen )= Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Pussig. Personlig har jeg hatt opera kjørende en uke... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Minnefeil kanskje? Eneste jeg kommer på. Men da burde du vel merke det i windows og.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hm... - Skjermdrivere? Det som er mitt problem tror jeg, hadde store problemer i Windows den gangen for leeenge siden, - men nå i det siste har jeg også ca 1. systemlock dagen - litt etter jeg har skrudd på pcen første gang. - Og jeg har liksom ingen god forklaring på det, men tror det er X.Org eller Nvidia driveren som tuller.. Problemet med Fedora, Errae, er at det kommer med så mye dritt at du vet aldri hva grunnen er. Kjører du Arch, el.l vil alt funke i starten, så etter du har lagt inn program "X" begynner ting å skje - da vet du iallfall hvilket program som er slemt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå