DrittData Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Skal til Polen og Tyskland en måned snart og skal ha med laptopen. Hva trenger jeg for å få den til å funke? Strømadapter, evt. 12V for buss (noen som vet om turbusser bruker å ha det) og andre tips for å la min laptop overleve i Polen? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Tror de bruker 220V i polen også, men jeg er ikke sikker. Var der i '97. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du kan bruke standard strømadapter i både Tyskland og Polend. Ingen problem. Når det gjelder buss har jeg ingen peiling Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 ok, ekstra batteri kan vel være smart da... Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hva slags pc har du? Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 bare en ECS 553 Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvorfor jeg lurte var om du hadde mulighet for større bateri. Jeg har det på min T40 og det er veldig kjekt. Tungt, men passer fint når du er på fly / tog. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvorfor jeg lurte var om du hadde mulighet for større bateri. Jeg har det på min T40 og det er veldig kjekt. Tungt, men passer fint når du er på fly / tog. Husk at hvis en bærbar har trådløst nettverkskort, bluetooth eller IR, eller alt sammen, kan ikke den bærbare PC'en under noen omstendigheter brukes på fly. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvorfor jeg lurte var om du hadde mulighet for større bateri. Jeg har det på min T40 og det er veldig kjekt. Tungt, men passer fint når du er på fly / tog. Husk at hvis en bærbar har trådløst nettverkskort, bluetooth eller IR, eller alt sammen, kan ikke den bærbare PC'en under noen omstendigheter brukes på fly. kan den vel? det er jo bare å være sikker på at det er slått av? dessuten.. ir er jo bare lys da! er jo radiosendere som ikke er lov i fly Lenke til kommentar
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Skal til Polen og Tyskland en måned snart og skal ha med laptopen. Hva trenger jeg for å få den til å funke? Strømadapter, evt. 12V for buss (noen som vet om turbusser bruker å ha det) og andre tips for å la min laptop overleve i Polen? De fleste laptopper har vel strømforsyning som støtter alt fra 110-220 volt, så da trenger du jo bare en sånn overgang. Er vel ganske sikkert 220v strøm i Polen, uten at jeg vet. Det kan være lurt å finne en lokal ISP, og få en bruker der om du skal på nett med modem. Kanskje også kjøpe et Polsk kontantkort hvis du skal koble på med mobiltelefonen? Det blir sannsynligvis mye billigere enn å bruke internasjonale ISP'er med avtale i Polen, og ihvertfall billigere enn å koble til fra Polen til Norge. Ja, og 12v-220v adapter er jo kjekt å ha til mye rart. Jeg har en sånn i bilen Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvorfor jeg lurte var om du hadde mulighet for større bateri. Jeg har det på min T40 og det er veldig kjekt. Tungt, men passer fint når du er på fly / tog. Husk at hvis en bærbar har trådløst nettverkskort, bluetooth eller IR, eller alt sammen, kan ikke den bærbare PC'en under noen omstendigheter brukes på fly. kan den vel? det er jo bare å være sikker på at det er slått av? dessuten.. ir er jo bare lys da! er jo radiosendere som ikke er lov i fly sant, er vel bare å disable det... Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvorfor jeg lurte var om du hadde mulighet for større bateri. Jeg har det på min T40 og det er veldig kjekt. Tungt, men passer fint når du er på fly / tog. Husk at hvis en bærbar har trådløst nettverkskort, bluetooth eller IR, eller alt sammen, kan ikke den bærbare PC'en under noen omstendigheter brukes på fly. kan den vel? det er jo bare å være sikker på at det er slått av? dessuten.. ir er jo bare lys da! er jo radiosendere som ikke er lov i fly Kan jo blende piloten, veit du! :!: Lenke til kommentar
eNix Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 de bussene pleier og ha 220v utak. Viss det er s[nne store buss. Var p[ de hvitebussene til polen og tyskland. og der var det 220v. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 ja, og du trenger en haug med mp3'er og divx'er og spill Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 busser som ikke har 220 v annlegg bruker 24 v, men de har som oftest omformere til 12 volt også.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nå tar det ikkje så veldig lang tid å fly til Polen eller Tyskland da. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nå tar det ikkje så veldig lang tid å fly til Polen eller Tyskland da. men noen leser før de poster, og finner ut at det er snakk om buss dessuten så er det ikke SÅ kult med paytv om det blir mye dødtid på hotell Lenke til kommentar
glotón Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dzień dobry! Akkurat samme system i Polen som i Norge, du trenger ikke tenke på noe sepesielt! Eneste er i såfall strømadapter til bussturen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dzień dobry! Akkurat samme system i Polen som i Norge, du trenger ikke tenke på noe sepesielt! Eneste er i såfall strømadapter til bussturen. Noe du bør tenke på er sikkerhet. Alt som kan kleptes, kleptes i Polen såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dzień dobry! Akkurat samme system i Polen som i Norge, du trenger ikke tenke på noe sepesielt! Eneste er i såfall strømadapter til bussturen. Noe du bør tenke på er sikkerhet. Alt som kan kleptes, kleptes i Polen såvidt jeg vet. Sikkerhet er jo noe man bør tenke på uansett når man tar med seg bærbar pc, om det så er til Oslo, Madrid, Paris eller Warszawa. Setter du fra deg en pc på Oslo S, tar det nok ikke så lang tid før den er borte der heller... Altså som jeg sa; samme system i Polen som i Norge, samme strømnett og man må passe på pc'en når man tar den med seg ut i begge land... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå